برخی شهروندان در سالیان اخیر اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق مرتفع و صعب العبور شهرستان نموده اند که خارج از محدوده آبرسانی و سرویس دهی این شرکت می باشد. مناطقی همچون بلندی‌های ریل وی، جاده منتهی به زمین فوتبال ریل وی، معدن سنگ ریل وی، منطقه شهر قشنگ ریل وی و قسمت هایی از نفتک و بلندی های مال رمزعلی و زیر مخازن آب ارتش که عملا از نظر ارتفاعی بالاتر از کد ارتفاعی مخازن توزیع آب شهرستان قرار دارند
کد خبر: ۴۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 28 May 2015
در پی درج گزارشی با عنوان بی آبی مسجدسلیمانی‌ها و عدم پاسخگویی مسئولان آبفا در تاریخ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ اداره آب و فاضلاب مسجدسلیمان جوابیه‌ای به تابناک خوزستان ارسال کرد.

به گزارش تابناک خوزستان، متن جوابیه اداره آب و فاضلاب مسجدسلیمان به شرح زیر است: بی شک هر سیستم در طول حيات خود ممكن است بارها توسط ديگران مورد ارزيابي قرار گيرد. برخي از اين ارزش‌يابي‌ها داراي جنبه‌هاي تشويقي و برخي ديگر منتقدانه است. انتقاد از ديگران در صورتي‌كه هوشمندانه انجام شود آثار بسيار مفيدي خواهد داشت، در غير اين صورت ممكن است با واكنش‌هاي منفي مختلف مواجه شود. اين رفتار، هنري است كه بايد آموخت و بدون آگاهي از روش كاربرد آن زيان بار خواهد بود.

متاسفانه در گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری تابناک به اصل رسالت اطلاع رسانی توجه ای نشده است و تیم تحریریه مبنا را بر چند تماس تلفنی آن هم با موبایل رئیس اداره گذاشته است. در صورتی که امروزه همه خوب می دانند که با وجود مشکلات خاص و نیز شرایط حاکم، مدیران دغدغه‌های خاص خود را دارند و نباید فراموش کرد که هر اداره‌ای دارای یک روابط عمومی و تشکیلات مدیریتی می‌باشد که وظیفه آنها کمک به مدیریت اداره می‌باشد که در این بخش تیم تحریریه سایت خبری تابناک از از این مسئله غافل بوده اند.

اما در ابتدا باید اشاره کنیم که هیچکس منکر ضعف‌ها و کاستی ها در حوزه آب به واسطه عدم طرح ریزی زیر ساخت ها در ادوار گذشته در سطح شهرستان نیست، اما اینکه بخواهیم تمام این مشکلات را در قالب یک برچسب به یک مدیر لایق و بومی بچسبانیم و افکار عمومی را نسبت به این شرکت مخدوش کنیم مسئله ای است که خارج از چهارچوب اصول خبرنگاری می باشد.

در گزارش منتشر شده مصاحبه هایی با برخی از شهروندان شده که ما ضمن احترام به همه عزیزان باید عرض کنیم که بر اساس مستندات هم اکنون بیش از 50% از مناطق شهرستان مسجدسلیمان در طول شبانه روز متوسط بین 15 الی 20 ساعت آبگیری می‌کنند . مثل محله‌های: تلخاب، نفتک، چهاربیشه، ریل وی، انبار خوراکی، کولر شاپ، چیت شویی، باشگاه مرکزی، بازار چشمه علی، سرمسجد، سه راهی اسکاج و مال شنبه یعنی به عبارتی از میدان دانشگاه آزاد تا پل دره اشکفت این وضعیت برقرار است.

در محله کلگه نیز در برخی مناطق که از خطوط اصلی آبگیری می کنند وضعیت آبرسانی 24 ساعته می باشد. مثل دره مجسمه، پشت مستقلات کلگه، جاده گلزار شهدا و در دیگر نقاط آب بصورت جیره ای اما پرفشار و مداوم توزیع می شود .

در نمره یک و نمره هشت به طور میانگین متوسط روزانه 20 ساعت توزیع آب انجام می شود.

لازم به ذکر است که برخی شهروندان در سالیان اخیر اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق مرتفع و صعب العبور شهرستان نموده اند که خارج از محدوده آبرسانی و سرویس دهی این شرکت می باشد. مناطقی همچون بلندی‌های ریل وی، جاده منتهی به زمین فوتبال ریل وی، معدن سنگ ریل وی، منطقه شهر قشنگ ریل وی و قسمت هایی از نفتک و بلندی های مال رمزعلی و زیر مخازن آب ارتش که عملا از نظر ارتفاعی بالاتر از کد ارتفاعی مخازن توزیع آب شهرستان قرار دارند.

در خصوص منطقه کلگه باید گفت : در حال حاضر 70 کیلومتر شبکه قدیمی در این محله موجود است که می‌بایست اصلاح شبکه انجام گیرد که این امر در دست اقدام است و شبکه جدید نیز به طول 35 کیلومتر کار شده است که پس از اتمام طرح جامع آبرسانی در این منطقه و نیز تامین اعتبارات لازم این منطقه از حالت جیره بندی خارج می شود و همانند دیگر مناطق شهرستان از آب پایدار بهرمند خواهد شد.

در ادامه شایان ذکر است در مجموع 420 کیلومتر شبکه آبرسانی در شهرستان مسجدسلیمان طرح ریزی شده است که از این میزان بر روی 250 کیلومتر آن تاکنون اصلاح شبکه صورت گرفته است و 170 کیلومتر از این شبکه نیازمند اعتبارات لازم جهت اصلاح شبکه و رسیدن به اصلاح کلی شبکه می باشد.

در این راستا انتظار می‌‌رود تا رسانه های دلسوز به ویژه خبرگزاری تابناک خوزستان که تلاش‌های لازم را در جهت اطلاع رسانی مطلوب از واقعیت ها و انتقال دغدغه ها و نیز تلاش رسانه ای خود را برای بهبود وضعیت شهرستان مسجدسلیمان انجام دهند.

ما معتقدیم که در هر سیستمی مشکلاتی نیز وجود دارد و حق طبیعی هر شهروند و یا شخص مطالب گری می باشد که انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کند و ما نیز آماده دریافت این انتقادات هستیم. اما انتقادات باید سازنده باشند و مسیر پیشرفت را هموار سازند .

حال با تمام این تفاسیر شرکت آبفا مسجدسلیمان بر خود وظیفه می داند تا مشکلات شهروندان صبور مسجدسلیمان را در حوزه آب مرتفع کند و بی شک این امر نیازمند همدلی همه جانبه از سوی شهروندان، اصحاب رسانه و دیگر ادارات می‌باشد که انشاالله با همراهی و همدلی در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی محقق گردد.

توضیحات تابناک:
1. همان طور که در تیتر «بی آبی مسجدسلیمانی‌ها و عدم پاسخگویی مسولان آبفا» و روتیتر «آب در کنار بزرگترین رودخانه ایران جیره بندی می شود» آمده گزارش درباره وضعیت آب شهر مسجدسلیمان بود نه گزارشی از وضعیت شرکت آبفا مسجدسلیمان.

2. همان طور که در گزارش آورده شد مسئولان روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان هماهنگی‌های لازم را با رییس اداره آب و فاضلاب مسجدسلیمان برای پاسخگویی انجام داده بودند ولی تلاش‌های 2 روزه ما برای صحبت با آقای شریف پور بی نتیجه ماند زیرا تماس‌های مکرر ما را پاسخ نداد.

مسئولان آبفای مسجدسلیمان بهتر است بجای یادآوری اصول حرفه ای به خبرنگار ما، به خود یاداور شوند که در عصر ارتباطات، پاسخگویی به خبرنگاران ضرورت دارد. متاسفانه مسئولان آبفای مسجدسلیمان حاضر به پاسخگویی به خبرنگار ما نبودند. پاسخگویی به افکار عمومی یکی از تکالیف مهم مدیران دستگاههای اجرایی است. ضمن آنکه احتمالا حجم کار ریاست محترم آبفای مسجدسلیمان از مدیرعامل شرکت آبفای استان، وزیر نیرو و یا ادارات آبفای هویزه و هفتکل که به خوبی پاسخگوی پرسش های خبرنگاران هستند، بیشتر نیست! و لذا این موضوع هم توجیه خوبی برای عدم پاسخگویی نخواهد بود.

بر این اساس ما مسئولان شرکت آبفای مسجدسلیمان را به پاسخگویی به موقع برای تنویر افکار عمومی و صد البته به تلاش و پیگیری جدی تر برای رفع مشکلات مردم مسجدسلیمان تشویق می کنیم و البته این انتظار از روابط عمومی و مدیریت شرکت آبفای استان وجود دارد که تاکیدات لازم برای پاسخگویی به موقع به رسانه ها را به مدیران زیرمجموعه گوشزد نمایند.

در ضمن 2 گزارش دیگر با عنوان «سرنوشت اجرای شبکه فاضلاب هویزه در هاله‌ای از ابهام» و «دفع بهداشتی فاضلاب هفتکل اندر خم یک کوچه» که با هماهنگی صورت گرفته از سوی روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، توضیحات مدیران این 2 شهر درباره وضعیت فاضلاب در گزارش‌ها ذکر شده است.

3. همان طور که در پاراگراف سوم اشاره شده « با اینکه مسجدسلیمان در نزدیکی 2 سد بزرگ و پر آب شهید عباسپور و مسجدسلیمان قرار دارد ولی سال‌ها است که آب شهری آن جیره بندی می‌شود و شهروندان مناطق گوناگون این شهر در طول شبانه روز فقط چند ساعت از آب برخوردار هستند». در این مطلب نیز اساسا برچسبی به هیچ مدیری زده نشد و هدف بررسی و پیگیری مشکلی است که بخواهیم یا نخواهیم مردم مسجدسلیمان با آن مواجهند.

4. قضاوت درباره دیگر قسمت‌های جوابیه را به خود خوانندگان به ویژه مردم صبور مسجدسلیمان واگذار می‌کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
میترا طاهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
سلام
بنده خودم ساکن محله نفتک هستم و انصافا مشکل کم آبی نداریم و چند وقتی هست که آب 24 ساعته شده . جا داره تشکر کنیم از همه زحمتکشان در سازمان آب مسجدسلیمان و خدا قوت
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
لطفا خوب و بد مسائل مربوط به مسجدسلیمان رو انعکاس دهید.کاش قبل از این مدیران قبلی رو هم نقد میکردین
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
آقا تو رو به جدتون قسم آبهایی که تو سطح جاده هاست رو جمع آوری کنید آب ۲۴ ساعته نخواستیم!!

بعد از یه عمر شهرداری میاد یه محله و جایی رو آسفالت میکنه ۱ ماه بعدش باید از سازمان آب(البته در خوشبینانه ترین حالت بیشتر هم زمان میبره!) میاد برای تعمیر لوله های درجه سه!
بنده عکسهایی دارم که برای سایت شما خواهم فرستاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
آبفا مسجدسلیمان اگه راست میگه لوله شکسته ها رو درست کنه که برخی مو قعها چند روز آب تو خیابون هست و مسولان آبفا هم اون رو میبینند...ولی انگار منتظرند تا مردم گزارش بدن .......حاتمی از مسجدسلیمان
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
باسلام . حضور جناب مهندس شریف پور در شهرستان مسجدسلیمان در مدت کوتاه بسیار نمایانگر تغییرات در سطح خدمات رسانی به شهروندان بوده و خیلی از شبکه های فرسوده در مناطق شهری رفع گردیده است ما شهروندان این شهر از ایشان تشکر میکنیم .
از پشت برج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
عامل نابودی جاده و آسفالتهای کوچه ها همین آب سالم و پاکه. حیفه این آب مقدس اسراف و حرام بشه نمونه اش آبهای جاری در خیابانهای پشت برج و مسجدسلیمانه
کافیه عکاس بفرستید عکس بگیره
خیابان شهید بابا احمدی پشت برج گودالهایی به عمق دو متر داره که علتش هم همین آب و بی خیالی مسولین آبفا مسجدسلیمانه
خسروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
سلام علیکم خداقوت به مسئولین آبرسانی شهرستان مسجدسلیمان اعم ازریاست تا کارگران فنی وغیر فنی اما توجی هم به شکستیها بشود وپیشنهاد میگردد پلیس مراقبت ازهدر رفتن درسطح شهر راه اندازی شود مخصوصا درمحله چهاربیشه
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
مسئله لوله های شکسته و آب روان در خیابان های مسجد سلیمان متعصفانه سابقه 40 ساله داره.
ای کو گوش نوا
امیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
اقای شریفپور باوجود درخواست کتبی که به امضای بیش از 100نفر از ساکنین مسکن مهر سد ونیروگاه مسجدسلیمان رسیده تا کنون مشکل گرفتگی فاضلاب اصلی که به جاده اصلی سرازیر شده ومشکلات بهداشتی ایجاد کرده حل نشده همچنین باعث جلوگیری از اسفالت منطقه کردیده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
جا داره از مهندس شریف پور بابت زحماتی که برای مسجدسلیمان میکشن تشکر کنم
با ورود ایشون به مسجدسلیمان وضعیت آب این شهر نسبت به سال های پیش شاهد تحول چشمگیری بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار