نگاهی کوتاه به عملکرد دوره چهارم از منظر هر فعال فرهنگی و اجتماعی ، رسانه ها و نخبگان شهری موید این نکته است که شورای چهارم ضعیف عمل کرده و تعطیلی های پیاپی و متوالی ، تقابل های بی فایده ، اختلافات و کشمکش های بیهوده و فراوان خسارتهای فراوانی به شهر وارد ساخته است .
کد خبر: ۴۰۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 10 April 2017
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
صندلی شورای شهر ارث پدری نیست!
 بینی می شد با توجه به فشارهای رسانه ها و احضارهای قضایی و کشمکش های فراوان فضای شهری ، برخی اعضای شورا در این دوره نیایند اما گویا دل کندن از شورا برای برخی اعضا خیلی سخت است .
ثبت نام نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز 30 اسفندماه 95 شروع شد و در روز یکشنبه 6 فروردین 96 به پایان رسید .
در حوزه انتخابیه دهدشت بیش از ۹۰ نفر برای پارلمان شهری ثبت نام کردند .
نکته جالب اینکه ۶ عضو فعلی شورای شهر دهدشت مجددا ثبت نام کردند و جالبتر اینکه عضو دو دوره ای شورای شهر جزو اولین نفرات ثبت نام کننده در این دوره بود .
حسین جهادگر-خداکرم جانجان-ایراندخت اکبرنژاد-احسان رستگار-علی محمد موسوی امجد و رجبعلی حقانی ۶ عضو شورای شهر دهدشت بودند که مجددا خود را برای دوره جدید آماده کردند .
نگاهی کوتاه به عملکرد دوره چهارم از منظر هر فعال فرهنگی و اجتماعی ، رسانه ها و نخبگان شهری موید این نکته است که شورای چهارم ضعیف عمل کرده و تعطیلی های پیاپی و متوالی ، تقابل های بی فایده ، اختلافات و کشمکش های بیهوده و فراوان خسارتهای فراوانی به شهر وارد ساخته است .
اما با همه این اوصاف و درگیری ها و تشنجات صحن شورا ، احضارهای قضایی و فضای پرفشار رسانه ای احساس می شد چند تن از اعضای شورا و شاید مسن تر ها در این دوره ثبت نام نکنند اما دیدیم که ۶ نفر آمدند و این نشان می دهد که دل کندن از شورا و امکاناتش با همه فشار ها ، توهین ها ، درگیری ها و حتی نارضایتی مردمی سخت است .


اگر برایند عملکرد شورای چهارم را در پروسه نقد بگذاریم ،محتمل امر به همین نکته می رسیم که، اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای شهر از نگاهی اجتماعی برخوردار نیستند و به دلایل مختلفی که شرح دوباره ان تکرار مکررات است در فضای فعلی و نزد افکار عمومی محبوب مردم که نه بلکه مدیون مردمند.
متاسفانه عده ای صندلی شورا را ارث پدری میدانند و حاضر نیستند از آن دل بکنند.

همانطور كه بزرگان گفته اند ؛ ” انقلاب ارث پدري كسي نيست ” بايد تاكيد كرد صندلي شورا هم ارث پدري و خانوداگي كسي نيست كه بخواهند همانطور كه دلشان مي خواهد آن را در اختيار بگيرند و يا اينكه به دلخواه آن ها اين افراد جابجا شوند.


به هر حال 29 اردیبهشت ماه انتخابات پنجمین دوره شورای شهر دهدشت برگزار می شود و باید دید که آیا مردم دهدشت مجددا اعضای فعلی را با این رزومه و عملکرد نسبتا ضعیف مناسب پارلمان محلی می دانند یا خیر . سید ایمان تقوی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دیوجام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
جای تاسف داره با این عمکرد ضعیف خصوصا دوران مدیریت
جناب .....ک باز هم پا ب صحنه گذاشتن
جناب ...انصاف نیست با ترفند کمیته امداد و بقیه امکاناتی دولتی ک داری ب فکر صندلی شورا باشی
آخه این جوانان خلاق و توانمند ک موقعیت شما ندارن
ولی توانایی و تخصص کار دارن
باید پشت سر شماها نتونن توانایهای خودشون نشان بدن
حداقل ب خاطر خدا و شهر فلک زده کار ب کاردان بدیت
پوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
عجب!!!!!!!!!!
از ماست که بر ماست
شورای اینده اگر بخواهد فعال و پویا و باهدف توسعه عمل نماید
اولین کار سرو سامان دادن نیروهای شهردازیست چیزی شاه کلیدی که خیلی از ان غافل هستند.

اگر نیروهای کاردان بکارگرفته و هرکسی درجای خود قرار گیرد این وضع و حال شهر نخواهد شد

ضمنا ارث پدری بودن یا نبودن شورا که دست یک شخص خاص و خود اعضا نیست که تعین کند فلان شخص باید باشد و فلان شخص نباشد
این دست مردمه که تعین میکنند که چه کسی را میخواهند

و بهترین ترازوی تعین کننده حضور افراد در شورا مردم فهیم هستند

بنظر بنده اگر نویسنده با این معیار که عملکرد افراد را نقد میکرد مثمر فایده تر بود تا اینکه بخواهد همه اعضا را به یک چشم ببیند

بعضی اعضا گروه اقلیت (مخالف تخلفات ) که بحث و جدلهای فراوانی داشتند از دعواهای داخلی شورا تا تعطیلی جلسات گرفته و..... همه بخصوص شخص نویسنده واقف به ان است که جز برای احقاق حقوق شهروندان و مجموعه شهرداری چیز دیگری نبود

حال این اوج بی انصافیست که همه اعضا را به یک چشم می بیند.

در اینجا لازم است اضافه کنم شخص نویسنده از افراد اگاه به تمام مسایل ریز و درشت شورا وشهرداری است و اینکه حتی کسانی که در کنار خود ایشان برعلیه تخلفات شهرداری و شورا از خواب و زندگی خود مایه گذاشتند را به همراه دیگران اینگونه به زیر سوال میبرد جای بسی تعجب است

باری از ماست که برماست.....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار