فاطمه جمشید زاده در گفتگو با تابناک:
کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه روغن های نباتی متداول هیچ امتیازی نسبت به روغن ماهی ندارند، گفت: برای همه به طور کلی مخصوصا افراد سالخورده، خوردن چربی های جامد به مقدار زیاد، زیان بخش است.
کد خبر: ۴۰۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 04 April 2017
 فاطمه جمشیدزاده امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت:چربی ها علاوه به ایجاد انرژی، برخی از ویتامین ها که در آب قابل حل نیستند را در خورد حل کرده که برخی از روغن های مایع در رشد و نمو در بدن انسان هم نقش دارند.

 وی با بیان اینکه چربی ها در محصولات حیوانی و دانه های روغنی و مقداری هم  سایر فرآورده های گیاهی یافت می شود، افزود: روغن ها  معمولا به صورت مایع و جامد دیده می شوند، که روغن های حیوانی حالت جامد یا نزدیک به جامد و روغن گیاهی غالبا مایع هستند.

 کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت:روغن ماهی دارای دو نوع اسید چربی از دسته « امگا ۳ » بوده که برای پیشگیری از تصلب شرائین بسبار سودمند است، بنابراین دوبار در هفته استفاده از ماهی پیشنهاد می شود. 

جمشید زاده  تصریح کرد:در صورت استفاده از ماهی، آن را به صورت کبابی، آب پز و بخار پز مصرف کرده و لا اقل با روغن های جامد مثل روغن حیوانی و روغن نباتی هیدروژنه معمولی سرخ نشود.

او به استفاده بیشتر از روغن های مایع  به جای استفاده از روغن جامد تاکید کرد و گفت: اما روغن مایع زودتر کهنه و اکسیده شده و در حرارت بالا سوخته و خراب می شوند، که در هنگام طبخ غذا با این روغن ها باید بیشتر توجه کرد.

این کارشناس ارشد تغذیه با بیان اینکه وقتی هر نوع روغنی را زیاد داغ کنیم در آن یک ماده سمی به نام « آکرولئین» ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: روغن را نباید چند بار داغ کرد چرا که مقدار ماده زیان بخش روغن افزایش یافته و فقط یک بار برای سرخ کردن روغن استفاده شود.
گفتگو از حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار