مردم اشكذر سال‌هاست كه با صنايع آلاينده دست و پنجه نرم مي‌كنند، صنايعي كه در نزديكي محل سكونت آنها، نفس‌هايشان را به شماره انداخته است اما اقدام مؤثري براي رفع مشكلات آنها نشده بنابراين اين بار دست به دامن فضاي مجازي شدند.
کد خبر: ۴۰۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 03 April 2017
 به گزارش تابناک یزد،از شهرستان‌های استان یزد است که در میانه دشت یزد ـ اردکان مستقر شده، همان دشتی که نیمی از صنایع استان در آن مستقر هستند ضمن اینکه 70 درصد جمعیت استان یزد نیز در این دشت زندگی می‌کنند.

اشکذر از جمله شهرستان‌هایی است که بعد از یزد می‌توان گفت صنایع بزرگ استان یزد در آن مستقر شده‌اند و این شهرستان در واقع محل استقرار صنایع بزرگ فولادی استان یزد است.

آلایندگی این صنایع سال‌هاست مردم این شهرستان را می‌آزارد اما صدای مردم یا به گوش مسؤولان نرسیده یا گوش شنوایی برای رفع مشکلات آنها وجود نداشته و یا قدرت اجرایی مدیران در حدی نبوده که بتوانند برخی صنایع آلاینده را که خود مسؤولان نیز به آلایندگی آنها اذغان کرده‌اند، به خارج از شهر انتقال دهند.

یکی از این صنایع فولاد یزد است که این روزها مردم اشکذر واکنش‌های شدیدی نسبت به آن نشان داده‌اند و از آنجا که دیدند صدای آنها به گوش مسؤولان نمی‌رسد، از فضای مجازی اقدام به انتشار خواسته‌ها و اعتراض‌های خود کردند.

جدیدترین اقدام مردم اشکذر در فضای مجازی، انتشار تصاویری از تابلوی شهرستان اشکذر است که کودکی در کنار آن با ماسک ایستاده و به آلودگی هوا معترض است.

علاوه بر شرکت فولاد یزد، واحدهای صنعتی دیگری نیز در این شهرستان مستقر هستند که مسؤولان محیط زیست بارها بر لزوم انتقال آنها تأکید کرده‌اند اما عملاً هنوز هیچ‌یک از این صنایع منتقل نشده‌اند و همچنان به کار خود ادامه می‌دهند حتی برخی از این صنایع در حال اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود هستند.

مردم اشکذر خواستار رسیدگی مسؤولان اجرایی استان به ویژه مسؤولان محیط زیست در زمینه انتقال صنایع آلاینده به ویژه فولاد یزد هستند و این موضوع را در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح کرده‌اند تا شاید تدبیری جدی برای این موضوع اندیشیده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار