این باغات در خیابان ایمان شمالی، بولوار چمران و کوی جماران راه اندازی و مطالعات لازم در این خصوص انجام شده است. مدیر ستاد آبادگری باغات قصردشت شیراز با اشاره به تملک باغ خانواده بولوار چمران بیان کرد: این باغ در چمران جنوبی در ۴۲ هکتار راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۳۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 27 May 2015

شهزاد رونق زاده  پیرامون اقدامات صورت گرفته برای حفظ باغات قصردشت شیراز گفت: حوزه استحفاظي باغات قصردشت به پنج گروه تقسيم مي شود که مهمترين گروه اين باغات مربوط به گروه يك و پنج است.

وی بیان کرد: حوزه باغات قصردشت شيراز حدود يك هزار و ۳۰۰ هكتار است كه از اين ميزان ۳۰۰ هكتار مربوط به باغات كم بازده با تغيير كاربري است.

مدیر ستاد آبادگری باغات قصردشت شیراز با بیان اینکه اين گروه از باغات داراي اهميت زيادي هستند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت آنها، این باغات خريداري و نگهداري از آنها يكي از اولويتهاي ستاد آبادگری باغات قصردشت است.

وی از باغات قصردشت شیراز به عنوان سرمایه های زیست محیطی یاد کرد و افزود: در این راستا طی چند مدت اخیر برای تبدیل برخی از باغات به باغ خانواده یا باغ پارک اقداماتی انجام شده و چندین باغ خانواده در شیراز راه اندازی شده است.

رونق زاده با بیان اینکه استقبال مردم از این باغات خوب است، گفت: در سال جاری نیز راه اندازی سه باغ خانواده در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: این باغات در خیابان ایمان شمالی، بولوار چمران و کوی جماران راه اندازی و مطالعات لازم در این خصوص انجام شده است.

مدیر ستاد آبادگری باغات قصردشت شیراز با اشاره به تملک باغ خانواده بولوار چمران بیان کرد: این باغ در چمران جنوبی در ۴۲ هکتار راه اندازی خواهد شد.

رونق زاده با بیان اینکه برای راه اندازی این باغات مسائل ترافیکی و پارکینگ نیز در نظر گرفته می شود، اظهار داشت: در اين راستا شرايط باغات طوري طراحي مي شود كه با پاركها تفاوت داشته باشد زيرا اگر قرار باشد اين باغات خانواده نيز مانند پاركها باشد در حال حاضر به اندازه كافي پارك در شهر وجود دارد.

مدیر ستاد آبادگری باغات قصردشت شیراز در خصوص اهداف مهم راه اندازي باغات خانواده افزود: باغات قصردشت نقش مهمي در مسائل زيست محيطي شهر شيراز دارند از این رو با انجام این کار نسبت به حفظ آنها اقدام خواهد شد.

برچسب ها: باغ خانواده ، تفریح ، باغ ، پارک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار