محمدتقی جوادی
محمدتقی جوادی رییس انجمن صنفی کارفرمایان آمل، با بیان اینکه بعضی از مسوولین اینقدر درگیر مسائل سیاسی و حفظ صندلی خود هستند که وظیفه خود را فراموش کردند، اعلام کرد: ۴۵ درصد شهرک صنعتی آمل کاملا تعطیل، ۱۵ درصد آن به طور کامل فعال و ۴۰ درصد دیگر از ۱۰ درصد تا ۷۰ درصد فعال هستند.
کد خبر: ۳۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ 27 May 2015

جوادی افزود: ۹۰ درصد مشکلات سود بالای بانک‌ها و تحریم‌های داخلی و خارجی و واردات بی‌رویه است؛ از سال ۸۷ با تعطیلی واحد‌ها یکی یکی تعطیل شدند و این روند تا کنون ادامه پیدا کرده است بطوریکه در هر سال حدود ۳ الی ۷ در صد واحد‌ها تعطیل می‌شوند و به ازای تعطیلی واحد‌ها شعب بانک‌ها اضافه شده‌اند.


وی مهم‌ترین عامل ورشکستگی شرکت‌ها را بانک‌ها عنوان کرد و افزود: سود‌های مرکب بانک‌ها، عدم سود دهی شرکت‌ها با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی به تولید ضربه زده است.


رییس انجمن صنفی کارفرمایان آمل اظهار داشت: در این شرایط نه تنها بانک‌ها ضرر نکردند بلکه سود بانکی خود را به ۲۷ تا ۴۰ درصد رساندند، این در شرایطی است که در سراسر دنیا حتی کشور‌هایی که مسلمان نیستند بالا‌ترین نرخ برای تولید ۱ تا ۳درصد است، ولی حتی آن‌ها نیز برای مبارزه بحران اقتصادی سود خود را به نیم تا صفر درصد رساندند تا مدیران واحد تولیدی بتوانند از بحران عبور کنند. دقیقا برعکس کشور‌های اسلامی که سود را به ۲۷ تا ۴۰ درصد رساندند.


جوادی در ادامه گفت: جالب است با توجه به هشدار‌های مراجع تقلید نسبت به حرام بودن جرائم تاخیر بانک‌ها، بانک‌ها جریمه دیر کرد خود را افزایش داده‌اند و بانک‌ها هم به دلیل نبود نظارت درست و برای پوشش دادن مفاسد اقتصادی کلان کشور، رانت خواری‌ها و پرداخت وام‌های کلان چند هزار میلیاردی بی‌بازگشت، به واحد‌های کوچک فشار می‌آورند.


این عضو هیات مدیره کانون کارفرمایان تصریح کرد: اگر همین فرهنگ ضد تولید پیش رود، هیچ جوانی به دنبال تولید نرفته و مصرف کننده می‌شود که طبیعتا یک کشور وابسته می‌شویم؛ نه تنها وابسته اقتصادی بلکه مجبور می‌شویم وابسته سیاسی هم بشویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار