مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی مطرح کرد؛
فاز دوم پروژه مسکونی 16 واحدی مددجویی کمیته امداد چناران در یک هزار متر مربع با حضور مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد و مدیرکل این نهاد و مسئولان محلی به افتتاح رسید.
کد خبر: ۳۹۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶ 16 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: توانمندسازی، رویکردی است که در کمیته امداد به طور جدی مورد پیگری قرار دارد و امدادگران به دنبال توانمند کردن مددجویان در تمام ابعاد هستند تا از وابستگی افراد به کمیته امداد کاسته شود.
وی ادامه داد: با توانمندسازی در واقع فقرزدایی صورت می گیرد و مددجویان باید به کمیته امداد به عنوان یک مکان برای درمان موقت نگاه کنند زیرا وابستگی به این نهاد برای دریافت خدمات و امور معیشتی ،کمکی به وضعیت اقتصادی خانواده ها و ریشه کنی فقر نمی کند.
وی برخی از حمایت های کمیته امداد را به مددجویان برشمرد و اظهار کرد: ارائه خدمات به مددجویان و نیازمندان در قالب مثلث توانمندسازی شامل خدمات کمیته امداد، همراهی خیران و استفاده از ظرفیت خود مددجو باید صورت گیرد که هر ضلع بدون ضلع دیگر ناقص است.
وی حضور خیران و نیکوکاران را در کنار کمیته امداد موثر دانست و تصریح کرد: خیران و مردم باید همیشه در صحنه و در کنار نیازمندان حضور داشته باشند و حلقه اتصال بین فقیر و غنی ایجاد شود، که اگر این اتفاق بیفتد شاهد فقرزدایی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه، امام راحل(ره) گهرهای نایابی را درون فقرا می دیدند و به آنها اهمیت می دادند، افزود: مددجویان ظرفیت و قابلیت هایی دارند که، نباید فراموش شوند زیرا مددجویان بزرگترین سرمایه های کمیته امداد محسوب می شود و در حال حاضر و در بخش های مختلف مدیریتی شاهد حضور و فعالیت فرزندان مددجو هستیم.
وی به مرتفع شدن مساله مالکیت و اسناد مسکن در شهرستان چناران باتوجه به تاکیدات رهبری و هیئت امنای کمیته امداد اشاره کرد و افزود: مددجویان کمیته امداد نباید همیشه دارای مشکل باشند و داشتن مسکن مناسب و مطلوب برایشان آرزو باشد بلکه شأن و منزلت این افراد داشتن منازل مناسب است که کمیته امداد با رعایت استانداردسازی و حمایت های مالی و معنوی مددجویان را خانه دار می کند.
همچنین در این مراسم حمیدرضا برات زاده مدیر کمیته امداد چناران، با بیان اینکه اهداف عالیه نظام مقدس در تاسیس کمیته امداد متبلور شده و این نهاد را به الگوی جهانی تبدیل کرده است، گفت: کمیته امداد سرفصل های کاری متعددی دارد که به خانواده های تحت حمایت ارائه می دهد .
وی از مشارکت نیکوکاران با کمیته امداد چناران در سرفصل های مختلف تقدیر کرد و افزود: نیکوکاران چناران از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیارد و 338 میلیون تومان در قالب طرح های مختلف به کمیته امداد کمک کرده اند.
لازم به یادآوری است: در این مراسم فرمانده سپاه پاسداران قول مساعد برای همکاری احداث80 واحد مسکونی مددجویی در 20 قطعه 250 متر مربعی را داد.
شایسته ذکر است: این پروژه در 2 هزار و 500 مترمربع برای احداث 40 واحد مسکونی مددجویی عملیاتی شد که در فاز اول از 24واحد و در فاز دوم از 16 واحد بهره برداری به عمل آمد و هر واحد در 75 متر مربع با اعتبار 32 میلیون و 500  میلیون تومان احداث شده است.
همچنین در این مراسم از خیران و نیکوکاران مسکن ساز و مشارکت کننده در طرح رضوان تقدیر و تجلیل شد.
نیکوکاران چناران از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیارد و 338 میلیون تومان در قالب طرح های مختلف به کمیته امداد کمک کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار