استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی و فناوری استان، گفت: آماده‌ایم به عنوان استان پایلوت، طرح‌های مرتبط با کاهش مصرف سوخت را اجرایی کنیم.
کد خبر: ۳۹۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 15 March 2017
به گزارش تابناک تبریز، دکتر اسماعیل جبارزاده در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، اظهار کرد: حضور سازندگان توانمند خودروهای عمومی در استان و فراهم بودن بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری در این خصوص، در تحقق اهداف این تفاهم‌نامه موثر خواهد بود.

وی با اشاره به چالش‌هایی نظیر آلودگی هوا، فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی و عمر بالای ناوگان جاده‌ای در استان آذربایجان شرقی، اجرای طرح‌های مرتبط با کاهش مصرف سوخت را در استان ضروری دانست.

جبارزاده با بیان اینکه در دولت گذشته سهم چندانی از نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نداشتیم، افزود: امروز با حمایت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، زمینه اجرای این مهم فراهم شده است که باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

وی به معاونت عمرانی استانداری ماموریت داد با تشکیل گروهی تخصصی در این معاونت، روند اجرای این تفاهم‌نامه را به جدیت پیگیری کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در استان، گفت: با استفاده از توانمندی‌های علمی در استان آماده علمیاتی کردن هرگونه فناوری جدید در حوزه مصرف انرژی و سوخت هستیم و این منطقه می‌تواند بازوی علمی خوبی برای اجرای تفاهم‌نامه باشد.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز در این مراسم با اشاره به مصوبه شورای عالی اقتصاد مبنی بر اجرای هفت طرح ملی در راستای کاهش مصرف سوخت، گفت: استان آذربایجان شرقی اولین استانی است که در راستای اجرای طرح‌های مذکور با آن همکاری می‌کنیم.

دکتر علی وکیلی گفت: بر اساس قانون رفع موانع تولید، دولت اجازه دارد سالانه یکصد میلیارد دلار از محل صرفه‌جویی مصرف انرژی به پروژه‌هایی که منجر به کاهش مصرف سوخت و افزایش بهره‌وری می‌شوند یارانه اختصاص دهد.

وی افزود: در این راستا، هفت طرح به تصویب شورای عالی اقتصاد رسیده است و علاوه بر این آماده اخذ مصوبه این شورا برای طرح‌های دیگر پیشنهادی از سوی استان آذربایجان شرقی نیز هستیم.

وکیلی خاطرنشان کرد: جایگزینی 140 هزار دستگاه تاکسی، 19 هزار اتوبوس شهری، 65 هزار کامیون و 600 هزار موتورخانه تجاری و مسکونی و طرح توسعه مترو از جمله طرح‌های مصوب شورای عالی اقتصاد در راستای کاهش مصرف سوخت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :