کد خبر: ۳۹۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲ 14 March 2017
 سینماهای کشور در طول سال به خاطر مناسبت‌های مذهبی و تاریخی تعطیل می‌شوند، در سال‌های اخیر چهارشنبه سوری نیز که باید روز جشن و سرگرمی باشد به روزهای تعطیلی سینما اضافه شده که نکته قابل تاملی است. مدیران چند پردیس سینمایی در تهران اعلام کرده‌اند به دلیل حفظ امنیت خانواده‌ها و همچنین احترام به آتش نشانان فقید پلاسکو سانس‌های شب و برخی هم تمام روز سه شنبه ۲۴ اسفندماه را تعطیل خواهند کرد.

برخی از سالن‌های سینما به دلیل حفظ امنیت مخاطبان روز سه‌شنبه ۲۴ اسفندماه را تعطیل کردند. البته این موضوع از سوی شورای صنفی نمایش ابلاغ نشده و مدیران سینماهای کشور درباره این تصمیم مختار هستند.

نکته جالب این‌جاست که چهارشنبه‌سوری در واقع یک روز باستانی برای جشن و شادی است، اما از قرار معلوم امنیت در خیابان‌های تهران در این‌روز با توجه به استفاده از مواد محترقه به گونه‌ای به خطر می‌افتد که مدیران سینما ترجیح می‌دهند از خیر فروش آن روز بگذرند و به خاطر مخاطبان هم که شده سینماهایشان را تعطیل کنند.

هرسال تلاش می‌شد تا سالن‌های سینما برای رفاه حال مراجعان با یک محدودیت زمانی نمایش خود را در سانس‌های منتهی به شب تعطیل کنند اما امسال با توجه به شرایط، تصمیم گرفتند برای امنیت خانواده‌ها و جوانان تعدادی از سالن‌ها از جمله  پردیس سینمایی آزادی، کورش و چهارسو همچنین سالن سینما ایران و برخی از سالن‌های دیگر در سطح تهران در این روز (۲۴ اسفند) تعطیل باشند. تعدادی از سالن‌های سینما نیز در شهر تهران تا ساعت ۱۶ یا ۱۷ نمایش خواهند داشت از جمله سینما شکوفه تا ساعت ۱۶ نمایش فیلم خواهد داشت و سانس‌های بعدی نمایش انجام نمی شود.

برخی از مدیران پردیس‌های سینمایی در این‌باره توضیح داده‌اند. رضا سعید‌ی‌پور مدیر پردیس آزادی در این‌باره به فارس گفت: «به دلیل حوادثی که در این روز شاهد هستیم سالن سینما آزادی را در روز سه شنبه (۲۴ اسفند) تعطیل می‌کنیم. امسال یکی از دلایل دیگری که پردیس آزادی را تعطیل کردیم احترام به آتش‌نشانانی است که امسال در حادثه پلاسکو آن‌ها را از دست دادیم با این حرکت به مخاطبان اعلام می کنیم که کمتر مواد محترقه و آتش‌زا در این روز استفاده کنند و بیشتر به فکر آرامش این قشر زحمتکش باشند.»

علی سرتیپی مدیرعامل مجموعه کورش نیز توضیح داد: «پردیس کورش را در روز سه شنبه تعطیل می‌کنیم و تلاش می‌کنیم با آماده‌سازی سالن برای اکران نوروزی ۹۶ آماده و پذیرای مخاطبان علاقمند به سینما شویم. »

مدیریت تصویر شهر که مجموعه سینماهای پردیس ملت، راگا، تماشا و رازی را برعهده دارد اعلام کرد سه پردیس راگا، تماشا و رازی با محدودیت زمان نمایش در روز سه ‌شنبه فعالیت می‌کنند اما پردیس ملت در روز سه شنبه به فعالیت خود طبق روزهای عادی ادامه خواهد داد.

امیر قطبی مدیر اکران سینما ایران درباره تعطیلی روز سه شنبه سینما ایران گفت: «اکثر مخاطبان سینما ایران خانواده‌ها هستند و در این فضای ناامنی که در روز سه شنبه آخر سال فراهم می‌شود ترجیح می دهیم به خاطر امنیت خانواده ها  سالن سینما را تعطیل کنیم.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار