در نشست شورای آموزش و پرورش چه گذشت؟
در ابتدای کار این دولت و با نامه نگاری ها و رایزنی های صورت گرفته ، 35 میلیارد تومان برای پرداخت پاداش مناطق محروم ، تخصیص داده شد که هرچند سعی کردیم سه شهر بزرگ استان یعنی دهدشت ، یاسوج و گچساران را در آن بگنجانیم اما از لحاظ قوانین امکانپذیر نشد ضمن اینکه پاداش را به نرخ سال 88 محاسبه و پرداخت نمودیم.
کد خبر: ۳۹۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ 13 March 2017
آخرین نشست شورای آموزش و پروش استان در سال 95 در حالی برگزار شد که دستور جلسه بر سه محور" ارائه عملکرد سال 95 آموزش و پرورش ، راهکارهای افزایش درآمدهای اختصاصی در آموزش و پرورش در سال 96 و راهکارهای لازم جهت شناسایی ، جذب و نگهداشت کودکان لازم التعلیم به ویژه حاشیه شهر یاسوج و گچساران برای سال تحصیلی 96-97"برنامه ریزس شده بود.
مهمترین موفقیت آموزش و پرورش در سال های اخیر
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هادی زارع پور ، مدیر کل آموزش و پرورش استان ، در ابتدای نشست ، با اشاره به وجود مشکلات مالی برای کلیه ی دستگاه های دولتی گفت : هر چند از لحاظ بودجه ای مشکلات زیادی داشتیم اما خوشبختانه کارنامه آموزش و پرورش در انجام کارها و برنامه های پیش بینی شده موفق بوده است.
زارع پور افزود : با توجه به فرا بخشی بودن برنامه های آموزش و پرورش ،بخشی از ابن موفقیت مرهون همکاری و تلاش دیگر دستگاه ها با همکاران ما در آموزش و پرورش بوده است.
 
از حل یک مشکل فرهنگیان که در حال امنیتی شدن بود و ایجاد شغل و درآمد سازی با توسعه باشگاه های فرهنگیان تا تذکرات جدی مدیر کل به برخی اعضای شورا + تصاویر 
 
وی در ادامه با ارائه عملکردی از حوزه ی کاری خود بیان کرد : پاداش مناطق محروم در محدوده زمانی سال های 73 تا 84 که حقیقتا به یک مسئله ی امنیتی تبدیل شده بود ، در ابتدای کار این دولت و با نامه نگاری ها و رایزنی های صورت گرفته ، 35 میلیارد تومان برای پرداخت پاداش مناطق محروم ، تخصیص داده شد که هرچند سعی کردیم سه شهر بزرگ استان یعنی دهدشت ، یاسوج و گچساران را در آن بگنجانیم اما از لحاظ قوانین امکانپذیر نشد ضمن اینکه پاداش را به نرخ سال 88 محاسبه و پرداخت نمودیم.
برگزاری سه جشنواره خیرین با دریافت کمک 46 میلیاردی برای مدرسه سازی
زارع پور در بخش دیگری از گزارش عملکرد آموزش و پرورش گفت : با همکاری استاندار و راهبری مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سه جشنواره خیرین مدرسه ساز که یکی در استان و دوتای دیگر را در تهران برگزار کردیم توانستیم 46 میلیارد تومان از خیرین قول همکاری بگیریم که تاکنو 70 درصد آن محقق شده است و این یک اقدام بسیار پرارزش و موفقی بود که کمک بزرگی به بهبود وضعیت مکان های آموزشی ما نمود.
این مسئول آموزش و پروش در ادامه افزود : در سال ۹۲ تعداد کلاس های  هوشمند استان ۴۰۰ کلاس درسی بود.
زارع پور با بیان اینکه در سال ۹۲ تعداد ۴ پژوهش سرا در استان فعالیت داشتند تاکید کرد: در حال حاضر ۱۳ پژوهش سرا در شهرستان ها به فعالیت می پردازند.
 
از حل یک مشکل فرهنگیان که در حال امنیتی شدن بود و ایجاد شغل و درآمد سازی با توسعه باشگاه های فرهنگیان تا تذکرات جدی مدیر کل به برخی اعضای شورا + تصاویر 
 
بیش از 70 درصد مدارس استان به اتوماسیون اداری متصل هستند
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: تا قبل از دولت یازدهم اتوماسیون اداری در آموزش و پرورش استان وجود نداشت.
وی افزود: در راستای دعوت نامه تحول اداری و اجرای ۸ برنامه تحول اداری و تحقق دولت الکترونیک  مشکلات اتوماسیون اداری حل شده و در حال حاضر در تمامی شهرستان ها  کارهای اداری با اتوماسیون اداری انجام می شود.
وی در ادامه بیان کرد علاوه بر مناطق سیزده گانه استان ، گچساران با 100 درصد مدارس و شهری مثل یاسوج با حدود 80 درصد مدارس و کل استان با 70 درصد مدارس با اتوماسیون اداری کارهای اداری خود را انجام می دهند و از بخشنامه های کاغذی بسیار کم استفاده می شود.
زارع پور اظهار داشت: در سه سال گذشته بیش از ۴۶۰ رتبه فردی و گروهی توسط فرهنگیان استان در سطح کشوری به دست آمده است.
وی اضافه کرد:  با اعلام نتایج پرسش مهر ریاست جمهوری استان با توجه به جمعیت دانش آموزی رتبه اول کشور را به دست آورد.
 
 از حل یک مشکل فرهنگیان که در حال امنیتی شدن بود و ایجاد شغل و درآمد سازی با توسعه باشگاه های فرهنگیان تا تذکرات جدی مدیر کل به برخی اعضای شورا + تصاویر
 
مدارس پیش ساخته که ژاپنی ها در استان راه اندازی می کنند
وی با بیان اینکه 77 مدرسه پیش ساخته امسال در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد مستقر شد، عنوان کرد: 219 مدرسه در قالب 372 کلاس درس با داشتن 3 هزار و 531 دانش اموز در مناطق عشایری این استان وجود دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد پژوهسرا در مناطق عشایری این استان خبر داد و افزود: امیدواریم متولیان امر و مسئولان در زمینه اختصاص اعتبار لازم برای رفع مشکلات اموزشی در مناطق عشایری همکاری لازم را داشته باشند.
زارع پور ابراز کرد: براساس پروژه‌های بین المللی GGP، یازده فضای آموزشی پیش ساخته در مناطق عشایری این استان توسط کشور ژاپن احداث می‌شود.
وی ادامه داد: براساس توافقنامه بین آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد و سفارت ژاپن در مرکز امور بین المللی وزارت آموزش وپرورش 11 فضای آموزشی پیش ساخته به مدارس عشایری این استان اختصاص یافت.
زارع پور با بیان اینکه مبلغ 2 میلیارد ریال برای ساخت و راه اندازی این فضاها اختصاص یافته و در سال96 به مناطق عشایری تحویل می‌شوند افزود: 83 مدرسه عشایری با جمعیت کمتر از 5 دانش آموز وجود دارد که با اولویت مناطقی که فاقد فضای مناسب بودند توزیع می‌شود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اجرای پروژه GGP در راستای شعار آموزش برای همه در سطح جهان و با همکاری سفارت ژاپن در تهران و براساس توافق نامه بین ایران و سفارت ژاپن انجام می‌شود.
زارع پور ابراز کرد: با حضور بابالو قائم مقام وزیر در امور بین الملل، یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش عشایر وزارتخانه، این توافق‌نامه بین آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد و سفیر ژاپن در ایران امضاء شد.
 
از حل یک مشکل فرهنگیان که در حال امنیتی شدن بود و ایجاد شغل و درآمد سازی با توسعه باشگاه های فرهنگیان تا تذکرات جدی مدیر کل به برخی اعضای شورا + تصاویر 

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح GGP به انسداد مبادی بی سوادی کمک می‌کند تصریح کرد: 11 باب مدرسه عشایری در این استان با هزینه کشور ژاپن و در قالب طرح GGP در مناطق کم برخوردار و محروم در نیمه اول سال 96 احداث می‌شود.
درآمدسازی در آموزش و پرورش/توسعه ی باشگاه های فرهنگیان
زارع پور در ادامه افزود : تلاش زیادی نموده ایم که از طریق منابع خود به کسب درآمد بپردازیم که در این زمینه سعی شده که هنرستان ها را به سمت تولیدی کردن پیش ببریم که تاکنون در سال 95 توانسته ایم 6 هنرستان را به این سمت ببریم. که البته باید تخصیص اعتبار اولیه ای برای شروع به کار و مهیاسازی هنرستان ها صورت گیرد.
وی در ادامه افزود با توسعه ی باشگاه های فرهنگیان می توانیم 60 تا 70 شغل ایجاد کنیم که این خود در راستای اقتصاد مقاومتی و درآمد سازی آموزش و پرورش خواهد بود.ضمن اینکه در کنار این کارها می توان با اجاره ساختمان ها و دیگر مواردی که در قانون به ما اجازه داه شده است به درآمدسازی خوبی برسیم.
 
 از حل یک مشکل فرهنگیان که در حال امنیتی شدن بود و ایجاد شغل و درآمد سازی با توسعه باشگاه های فرهنگیان تا تذکرات جدی مدیر کل به برخی اعضای شورا + تصاویر
 
ساماندهی دانش آموزان لازم التعلیم
زارع پور در ادامه سخنان خود به موضوع دانش آۀموزان لازم التعلیم اشاره کرد و گفت : در سال گذشته توانسته ایم 79 نفر از این دانش آموزان را شناسایی و جذب کنیم.
مدیر کل آموزش و پرورش افزود : از ابتدای سال تحصیلی 95-96 تا 15 / 12 95 از طریق بانک اطلاعاتی وزارت تعدادی از دانش آموزان لازم التعلیم و یا ترک تحصیل کرده اعلام شده است که ما در حال پالایش هستیم ضمن اینکه در این خصوص به همکاری استاندار ، فرمانداران ، بخشداران و دهیاران نیازمند هستیم.
زارع پور بیشتر افراد لازم التعلیم را در مناطق حاشیه ی شهرهای یاسوج و گچساران عنوان کرد و گفت : وضعیت دانش آموزان لازم التعلیم مربوط به بانک اطلاعاتی را تا 20 فروردین تعیین تکلیف خواهیم کرد ضمن اینکه برای شناسای ، جذب و آموزش هر نفر 600 هزار تومان اعتبار لازم است.
 
از حل یک مشکل فرهنگیان که در حال امنیتی شدن بود و ایجاد شغل و درآمد سازی با توسعه باشگاه های فرهنگیان تا تذکرات جدی مدیر کل به برخی اعضای شورا + تصاویر 
 
تذکر جدی مدیر کل به اعضای غایب شورا
در بخش پایانی این نشست هادی زارع پور ضمن عنوان ضروری بودن حضور اعضای شورا در این نشست به جهت اهمیت بالای تصمیم گیرها ، اعلام کرد متاسفانه برخی اعضای شورا بیش از سه نشست پیاپی در این جلسات حاضر نمی شوند که خود به خود این افراد دیگر عضو این شورا نیستند و در صورت تکرار غیبت ها در نشست های به این مهمی ، به نظر می رسد باید از شورا کنار گذاشته شوند.
وی در ادامه گفت : با توجه به اینگونه رفتارهای برخی اعضا ، طی نامه ای به استاندار خواستار برخورد جدی با آن ها خواهیم شد که البته امیدواریم از این به بعد اعضای شورا به طور منظم و فعال با توجه به دستورات جلسه با برنامه و پیشنهاد حاضر شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار