بسته خبری
پس از اتفاقات به وجود آمده در بازی تراکتورسازی /داور بازی تراکتورسازی تبریز و نفت تهران به خاطر هجمه های متعدد و اظهارنظرهای مسئولان تصمیم عجیبی گرفت/اژه ای در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره اتفاقات ورزشگاه تبریز /نام ۱۳ دانشگاه ایرانی در حالی در میان ۷۵۰ دانشگاه برتر جهان مورد شناسایی
کد خبر: ۳۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ 26 May 2015

چرخ و فلک در حال حرکت است و شب و روز در پی هم می اید و میرود ،و اتفاقاتی و رویداد هایی در اطراف ما می افتد  و خبر هیچ ‌گاه متوقف  نشده و نخواهد شد.  در میان این همه خبر ، خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ وجود دارد که کمتر مورد توجه قرار میگیرد و یا ممکن است به آسانی از کنار آن بگذریم ، در این میان اغلب رسانه ها به دلیل وابستگی جناحی خود ، خبرهای مرد نظر جناح خود را برجسته و بولد میکنند /

لذا بسته خبری تابناک جایی است که این خبر ها را رصد نموده و جهت استفاده مخاطبین خود قرار میدهد و ممکن است گاهی این خبرها از پشت برده خیلی چیزها خبر بدهد .

و اینک این  بسته خبری را دراختیار مخاطبین قرار داده و امیدواریم  مورد توجه قرار گیرد

مدیر عامل غیر بومی تراکتور گمشده

 پس از اتفاقات به وجود آمده در بازی تراکتورسازی و نفت تهران و در پی آن از دست رفتن زحمات یک ساله کادرفنی و هواداران این تیم برای قهرمانی در رقابت های لیگ برتر، همه و همه، از هواداران گرفته تا مسئولین و مقامات استانی و کشوری به همراه انواع و اقسام رسانه های خبری و شبکه های اجتماعی به حواشی این مسابقه پرداخته و سعی در اطلاع رسانی، ریشه یابی و پی گیری مسائل به وجود آمده کردند.

در این میان مدیرعامل تیم تراکتورسازی پس از این مسابقه بدون اینکه هیچ واکنش خاصی از خود نشان دهد، به نوعی نشان میدهد که با مسئله اتفاق افتاده کنار آمده و پس از آن نیز هیچ اقدام قابل تامل و مهمی از خود نشان نداده است. زمانی که تیمی پرطرفدار با هواداران میلیونی همچون تراکتورسازی با چنین موردی مواجه شده و با احساسات ده ها هزار هوادار حاضر در استادیوم بازی می شود، طبیعتا مدیرعامل این تیم باید با جدیت، قاطعیت و غیرت هرچه تمام تر وارد صحنه شده و با حضور و سخنوری در برنامه هایی همچون موج فوتبال و نود برای احقاق حق هواداران، مسئولین و بازیکنان تیم خود آستین بالا بزند.

با این حال سکوت مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی این درد را در دل هواداران تراکتورسازی زنده کرد که ای کاش مدیرعاملی بومی و دلسوز در راس باشگاه قرار می گرفت تا در چنین مواقعی توان و انگیزه لازم برای به صلابه کشیدن خاطیان و مجرمان مظلوم نما را داشته باشد.

حال آیا نباید به هواداران این حق را داد که خبر از رضایت عباسی به نایب قهرمانی تیم دهند و اعلام کنند که مدیر عامل غیر بومی اصلا از اتافاقات پیش آمده ناراحت نیست و اصلا برایش مهم نبود که تراکتور قهرمان شود یا نه و حتی برخی پا را فراتر گذاشته و خود عباسی را متهم به همکاری برای از دست رفتن قهرمانی تیم بدانند.همه این شبهات در حالی به ذهن هواداران خطور میکند که آقای مدیر عامل غیر بومی این روزها یکی از ساکت ترین افراد در فوتبال بشمار میرود ولی در مقابل مدیر عامل نفت تهران که به اندازه تراکتوری ها متضرر نشده بود هر لحظه بر داد و بیداد خود می افزاید و بیشترین وقت برنامه نود به صحبت های وی اختصاص می یابد.

قصد فغانی برای استعفا از داوری

داور بازی تراکتورسازی تبریز و نفت تهران به خاطر هجمه های متعدد و اظهارنظرهای مسئولان تصمیم عجیبی گرفت.

در دیدار تراکتورسازی و نفت تهران اتفاقات عجیبی رخ داد که هنوز هم مسببین آن مشخص نشدند.

همانطور که در خبرهای مختلف شنیده می شود یکی ار مقصران اصلی نایب قهرمانی تراکتورسازی در لیگ برتر فوتبال علیرضا فغانی معرفی می شود اما در کنار مسائل داوری حاشیه های انتهای دیدار نیز مطرح است که همچنان چگونه رخ دادن آنها مجهول مانده و هیچ یک از مسئولان پاسخ قاطعی در این خصوص مطرح نکرده اند.

هجمه ها علیه فغانی تا آنجا پیش رفت که صدای همه را در آورد و جالب است بدانید این داور که سکوت اختیار کرده تصمیمی جنجالی گرفت که البته فعلا وی را منصرف کرده اند.

فغانی به نزدیکانش اعلام کرد به خاطر اینکه قربانی این ماجرا شده و قصد دارند او را مقصر تمام اتفاقات جلوه دهند، قصد دارد از دنیای داوری کناره گیری کند که فعلا او را منصرف کرده اند.

کانون داوران ایران نیز با انتشار بیانیه ای از فغانی حمایت کرد

به جای مطرح کردن سخنانی که در آن تخصص ندارید به فکر رفع مشکلات حوزه کاریتان باشید

 در پی حواشی ایجاد شده در جلسه علما، ایثارگران و برگزیدگان استان با رئیس جمهور و ابراز برخی سخنان ساختارشکن توسط رئیس بیمارستان شهیدمدنی تبریز، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی این شهر بیانیه ای را صادر کرد.

 در این بیانیه آمده است :

ما به عنوان اعضای جامعه دانشجویی و علوم پزشکی کشور، همواره یکی از حامیان جدی آزادی بیان و تضارب آراء بوده ایم ولی در عین حال به شدت نیز قائل به رعایت فضای منطقی و علمی و چهارچوب های تخصصی در گفتار و بیان نظرات هستیم چرا که عامل بسیاری از مشکلات و تنش های موجود در جامعه را حاصل اینگونه سخن پراکنی ها و صحبت های نابخردانه و بی پایه و اساس می دانیم.

مجدداً باعث تعجب است که کسانی که خود در مسند ریاست برخی از مراکز بهداشتی درمانی کشور هستند، چطور به خود اجازه می دهند در حوزه های  کلان امنیت ملی که هیچ دانش و بینشی در آن ندارند، اظهار نظر کنند در حالی که همین مراکز ذی ربط، از مشکلاتی همچون کیفیت پایین خدمات ارائه شده به بیماران، عدم رضایت بیماران از خدمات درمانی، وضعیت شلوغ اورژانس بیمارستان و به تبع آن افزایش احتمال بروز خطاهای پزشکی ؛ رنج می برند؟!!!

وزیر کشور گفت: ۴۳ نفر از پرسنل ناجا در حوادث ورزشگاه تبریز زخمی شدند.

به گزارش تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز دوشنبه در هفتادوسومین جلسه شورای اجتماعی کشور به اتفاقات بازی تراکتورسازی تبریز و نفت تهران در آخرین هفته از مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران اشاره کرد و افزود: ۱۰۰ هزار جمعیت در خیابان‌های تبریز بود.

به هر حال کنترل این جمعیت کار دشواری بود اما در این زمینه نیز نیروی انتظامی خویشتنداری کرد و جا دارد از مردم خوب تبریز قدردانی کنیم که به دولت و مسئولان امنیتی استان اعتماد کردند تا فضا متشنج نشود. به هر حال حدود ۴۲ و ۴۳ نفر از نیروی انتظامی در اثر این حادثه زخمی شدند و آنها می‌توانستند از گاز اشک‌آور استفاده کنند و یا تیراندازی کنند اما هیچ‌کدام از این موارد رخ نداد.

توضیحات دادستان کل درباره حادثه ورزشگاه تبریز

اژه ای در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره اتفاقات ورزشگاه تبریز و قطع اینترنت و اینکه آیا دادستانی تبریز یا قوه قضائیه به موضوع ورود پیدا کرده است و آیا نامه‌ای از سوی دولت به رئیس قوه قضائیه در این زمینه ارسال شده است؟ از محسنی اژه‌ای خواستار توضیح شد، که وی پاسخ داد: نه چنین چیزی نبوده است و نامه‌ای از سوی دولت به رئیس قوه قضائیه ارائه نشده است.

وی ادامه داد: یک بخش از این موضوع مربوط به تخلفاتی است که روی داده که با مکانیزم خودش رسیدگی می‌شود. بخش دیگر در رابطه با تخریب ورزشگاه است که دادستانی به آن وارد شد. تعدادی به صورت موقت بازداشت البته بعد با قرار تامین آزاد شدند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: در رابطه با آنچه که سبب این موضوع شد مسئولان در حال بررسی هستند.

پیشنهادات پنج تیم لیگ برتری به رسول خطیبی

پنج تیم لیگ برتری پیشنهاداتی را به سرمربی سابق تیم فوتبال تراکتور سازی تبریز دادند.

 پنج تیم لیگ برتری با ارایه پیشنهاداتی به رسول خطیبی خواستار حضور این مربی در تیم هایشان به عنوان سرمربی شدند.

در بین این پیشنهادات، نام های مطرحی نیز شنیده می شود که یکی از آنها از تیم های مطرح تهرانی می باشد.

رسول خطیبی توانسته بود تراکتور سازان را در نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر به رتبه اول جدول رده بندی برساند.

تنزٌل رتبه دانشگاه تبریز همزمان با ارتقای دانشگاه های دیگر ایران

نام ۱۳ دانشگاه ایرانی در حالی در میان ۷۵۰ دانشگاه برتر جهان مورد شناسایی، ارزیابی و رتبه بندی قرار گرفته که نام «دانشگاه تبریز» به عنوان دومین دانشگاه ایران در این جمع به چشم می خورد اما رتبه علمی آن برخلاف دانشگاه های دیگر ایران در طی چند سال اخیر پس رفت داشته است.

رتبه علمی دانشگاه تبریز از نظر شاخص «دیپلماسی علمی» در حالی که در سال ۲۰۱۴ در جایگاه ۶۳۸ قرار داشته در سال ۲۰۱۵ با ۳ پله سقوط در رده ۶۴۱ قرار گرفته است. این در حالی است که اکثر دانشگاه های مطرح ایران در این سال جایگاه خود را بهبود بخشیده اند.

در شاخص میزان ارتباط با صنعت نیز همچنان شاهد تنزل رتبه دانشگاه تبریز هستیم به گونه ای که رتبه این دانشگاه از رتبه ۷۱۹ در سال ۲۰۱۴ به رتبه ۷۳۹ در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته در حالی که بقیه دانشگاه های ایران رتبه خود را بهبود بخشیده اند.

در رتبه بندی سال  ۲۰۱۵ لایدن ۷۵۰ دانشگاه برتر جهان شناسایی، ارزیابی و مورد رتبه بندی شده است. مرجعیت و دیپلماسی علمی دو رکن اساسی این رتبه بندی هستند. مقایسه عملکرد دانشگاه های ایران در رتبه بندی سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ لایدن نشان می دهد که عملکرد پژوهشی دانشگاه های کشور نسبت به سال های گذشته بهتر شده است.

در سال ۲۰۱۲ هیچ دانشگاهی از کشور در رتبه بندی لایدن حضور نداشت. در سال ۲۰۱۳ در مجموع ۵ دانشگاه از دانشگاه های کشور در این نظام رتبه بندی شدند. در سال ۲۰۱۴ تعداد دانشگاه های کشور به ۱۲ مورد رسید. در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۳ دانشگاه از ایران در جمع ۷۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند.

ایران دارای بیشترین تعداد دانشگاه در رتبه بندی سال ۲۰۱۵ لایدن در بین کشورهای منطقه خاورمیانه است. در این رتبه بندی ۱۱ دانشگاه از ترکیه، ۷ دانشگاه از رژیم اشغالگر قدس، ۷ دانشگاه از عربستان سعودی و تنها ۳ دانشگاه از مصر در مجموع ۷۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :