مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: امسال پرداخت 910 فقره وام ازدواج به مبلغ 27 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار به صندوق کارآفرینی ابلاغ شده است.
کد خبر: ۳۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 25 May 2015
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از اعطا تسهیلات ازدواج در سال 94 توسط این صندوق خبرداد و گفت امسال پرداخت 910 فقره وام ازدواج به مبلغ 27 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار به صندوق کارآفرینی ابلاغ شده است.

به گزارش ایسنا؛ "علی باقرپور" ، با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید صرفا برای اشتغال ماموریت پرداخت تسهیلات دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه برنامه اصلی دولت تدبیر و امید مباحث اقتصادی است سعی شده تسهیلاتی که داده می‌شود در این زمینه باشد هر چند مردم برای وام‌های دیگر نیز به صندوق مراجعه می‌کنند اما این صندوق فقط اشتغال را حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات خود اشتغالی 30 میلیون تومان است، افزود صندوق کارآفرینی امید در سال 93 تقریبا پرداخت تسهیلات خود اشتغالی را کنار گذاشته و اقدام به شناسایی خوشه‌های اقتصادی که دارای بازار مناسبی هستند، کرده است.

وی اعتبارات ابلاغی این صندوق در سال گذشته را 140 میلیارد تومان دانست و گفت: طی سفر وزیر و مدیر عامل صندوق کارآفرینی کشور به استان همدان این اعتبار 5 درصد افزایش یافت.

باقر پور عنوان کرد: صندوق کارآفرینی امید در سال گذشته در بخش خوداشتغالی 355 طرح به مبلغ 64 میلیارد و 600 میلیون ریال، بخش کارفرمایی 83 طرح به مبلغ 50 میلیاردو 840 میلیون ریال، خوشه‌های اقتصادی 129 طرح به مبلغ 45 میلیارد و 80 میلیون ریال،حمل و نقل شهری و روستایی 2 میلیارد ریال و مشاغل خانگی یک میلیارد و 880 میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خاطرنشان کرد: به طور مجموع 184 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در سال 93 پرداخت و 240 میلیارد ریال مجموع اعتبار استان بود که جذب شد این درحالیست که 60 درصد استان‌ها نتوانستند این مبلغ راجذب کنند.

وی ادامه داد: مجموعا خوشه‌های صنعتی استان همدان 45 میلیارد و 80 میلیون ریال توسط صندوق کارآفرینی امید حمایت مالی شدند.

باقرپور تصریح کرد: همچنین درسال گذشته با تفاهم نامه‌ای که با اداره فرش بسته شد، 55 طرح پشتیبان قالی بافی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند که 30 میلیارد و 200 میلیون ریال تشکیل پرونده دادند و از این میزان 8 میلیارد و 600 میلیون ریال پرداخت شد و 10 میلیارد و 800 میلیون ریال مصوب شده است.

وی با اشاره به مشکلات بخش قالی‌بافی در استان، بیان کرد: یکی از مشکلات قالی‌بافان استان این است که بسیاری از آن‌ها قالی را برای شهرهای دیگر می‌بافند که صندوق کارآفرینی امید به شرکت شهرک‌های صنعتی پیشنهاد داده تا فرش استان همدان را به عنوان خوشه معرفی کنند تا تحت عنوان خوشه حمایت اقتصادی شوند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید یادآور شد: صندوق کارآفرینی امید در سال 93، بیش از 17 میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های کشاورزی و دامپروری پرداخت کرد این درحالیست که سهم استان همدان 15 میلیارد ریال بود و بیشترین سهم جذب تسهیلات مربوط به شهرستان اسدآباد است.

وی با تاکید بر اهمیت بخش گردشگری و صنایع دستی در استان، اظهار کرد: اعتبار استان همدان درسال گذشته 13 میلیارد ریال بوده که از این میزان 18 میلیارد مصوب و 11 میلیارد پرداخت شده است.

باقرپور با اشاره به آمار بدهکارن بانکی گفت: نرخ بدهکاران صندوق کارآفرینی امید زیر 0.5 درصد است که با نرخ استاندارد همه بانک ها مطابقت دارد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ تسهیلاتی بدون نظارت پرداخت نمی‌شود و بعد از پرداخت نیز به روند کار و میزان اشتغالزایی و آمار اشتغال ایجاد شده نظارت می‌شود.

باقرپور گفت: 70 درصد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به جوانان پرداخت شده است اما به علت اینکه تعداد نیروها افزایش و کاهش می‌یابد نمی‌توان آمار دقیقی از اشتغالزایی ارائه داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار