امام جمعه مشهد گفت: زائران پاکستانی به دلیل عشق و علاقه‌ای که در زیارت امام هشتم(ع) ابراز می‌کنند، مورد توجه مردم مشهد و خادمان بارگاه رضوی هستند.
کد خبر: ۳۹۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 25 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از دفتر امام جمعه مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با سفیر پاکستان در ایران و سرکنسولگر پاکستان در مشهد ضمن قدردانی از انتخاب سرکنسولگر جوان این کشور در مشهد، اظهار کرد: این شهر به خاطر وجود امام هشتم(ع) به عنوان کانون عواطف دینی و مذهبی، یک نقطه حساس از نظر برادران شیعه و سنی پاکستان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم مشهد برای زائران پاکستانی احترام خاصی قائل هستند، ادامه داد: زائران پاکستانی به دلیل عشق و علاقه‌ای که در زیارت امام هشتم(ع) ابراز می‌کنند، مورد توجه مردم مشهد و خادمان بارگاه رضوی قرار دارند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اخیراً به دستور مقام معظم رهبری، ساخت زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد آغاز شده است، در مورد زائران خارجی نیز تنها کشوری که درصدد احداث زائرسرا برای آنها هستیم، زائران پاکستانی است زیرا اخلاصی که در زائران پاکستانی است در کمتر زائر خارجی دیده می شود.

وی با تأکید بر اینکه ما خود را ملزم به تأمین رفاه زائران پاکستانی در شهر مشهد می‌دانیم، اظهار کرد: انتظاری که از دولت و سفیر پاکستان داریم این است که مقدمات استفاده از حمل‌ونقل ایمن و راحت برای زیارت امام هشتم(ع) فراهم شود زیرا آنچه که برای ما ناراحت‌کننده است، خبرهایی مبنی بر حوادث و ناامنی‌های ایجادشده برای زانران امام هشتم(ع) در جاده‌های داخل کشور پاکستان است.

آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: باوجود اینکه آستان قدس رضوی برنامه‌هایی برای نقل‌ و انتقال زائران ندارد اما از مرز پاکستان به مشهد قطاری را تهیه کرده‌اند تا هفته‌ای دو تا سه بار زائران پاکستانی را در امنیت کامل به مشهد برسانند؛ ما آمادگی داریم اگر امکانات در داخل پاکستان فراهم باشد، امکاناتی برای نقل‌ و انتقال زائران تا مرز ایران را فراهم کنیم.

وی خطاب به سفیر پاکستان عنوان کرد: تقاضای ما از شما این است که به تعداد پروازهای پاکستان به مشهد افزوده شود و برای کسانی که توان استفاده از سفر هوایی را ندارند، زمینه استفاده از حمل‌ و نقل ریلی فراهم شود زیرا از امنیت بیشتری نسبت به اتوبوس برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار