رییس کانون وکلای دادگستری استان ایلام،از برگزاری اولین جشن استقلال کانون وکلای دادگستری استان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 08 March 2017

  به گزارش تابناک ایلام؛دکتر محمد کریمی اظهار کرد: یکم مهرماه سال جاری را باید نقطه عطفی در تاریخ وکالت در استان ایلام نامید, در این روز اولین انتخابات دموکراتیک وکلای ایلام برای انتخاب اولین هیات مدیره شکل گرفت و بدین ترتیب کانون وکلای ایلام از کانون وکلای استان کرمانشاه منتزع و مستقل شد.

وی افزود: کانون وکلای ایلام باوجود ۲۶۴ وکیل از هر حیث یک موسسه مردم‌نهاد و واجد شخصیت حقوقی مستقل است.

کریمی خاطرنشان کرد: تشکیلات و ارکان این کانون در قالب دادسرا و دادگاه انتظامی وکلا و کمیسیون‌های معاضدت قضایی، کارآموزی، نقل و انتقالات و روابط عمومی شکل‌گرفته و در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: کانون وکلا یکی از تاسسیات حقوقی خصوصی است که یک ریال از بیت‌المال نمی‌گیرد اما یکی از وظایف ذاتی واصلیان ارائه مشاوره و آگاهی بخشی حقوقی رایگان به عموم است و بدین ترتیب، یکی از ارکان اصلی نشر حقوق شهروندی است.

رییس کانون وکلای دادگستری استان ایلام، خاطرنشان کرد: به‌منظور پاسداشت این اتفاق مهم در استان, و هفتم اسفندماه روز وکیل مدافع مراسم گرامی داشتی در نوزدهم اسفندماه ساعت ۱۶_۱۹ در محل هتل زاگرس با حضور دکتر «بهمن کشاورز» رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای ایران، دکتر «مرتضی شهبازی نیا» رییس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس و مقامات عالی‌رتبه اجرایی و قضات عالی‌مقام استان برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار