وی خاطرنشان کرد: اگر کشاورزان، عشایر و عموم مردم به جا و در حد اندازه از مراتع و منابع طبیعی استفاده کنند چه بسا رسیدن به اهداف تعیین شده دور از دسترس نباشد.
کد خبر: ۳۸۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 05 March 2017
مدیرکل دفتر استعداد یابی و بهره برداری منابع طبیعی کشور گفت: نجات، حفظ و صیانت از منابع طبیعی تنها به عهده دولت نیست و عزم ملی می طلبد.

به گزارش ایرنا؛ محمدرضا همتی اظهار کرد: امروزه بروز ریزگردها در جنوب کشور باعث شد تا توجه جدی به منابع طبیعی و گسترش پوشش گیاهی صورت گیرد، چرا که وضعیت موجود در خوزستان چه بسا گریبان سایر استان های همجوار را نیز بگیرد.

وی تصریح کرد: بنابراین می شود با حفظ و توسعه پوشش گیاهی منطقه و بیابان زدایی بتوانیم با بروز گرد و غبار مقابله کنیم.

وی با اشاره به صدور کارت های همیار طبیعت گفت: این افراد می توانند به صورت افتخاری محافظان طبیعت باشند و از تخریب منابع و اتفاق های ناخوشایند در سطح جنگل ها و مراتع جلوگیری کنند.

همتی بیان کرد: حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی نیازمند عزم جدی است و دولت نیز توجه جدی به این بخش دارد.

وی افزود: امروزه تلاش همگانی تثبیت مالکیت عرصه ها و اراضی به نام دولت است تا بتوانیم ضمن جلوگیری و مقابله با پدیده زمین خواری، نسبت به صیانت از منابع ملی کشور اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر کشاورزان، عشایر و عموم مردم به جا و در حد اندازه از مراتع و منابع طبیعی استفاده کنند چه بسا رسیدن به اهداف تعیین شده دور از دسترس نباشد.

وی با اشاره به اقدام های مطلوب صورت گرفته در اداره کل منابع طبیعی استان همدان گفت: کمک خیرین در طرح های آبخیزداری، مبارزه جدی با پدیده زمین خواری، فعالیت چشمگیر حوزه همیاز طبیعت، تثبیت مالکیت 800 هزار هکتار از عرصه های این استان به نام دولت و آموزش 6 هزار همیار طبیعت را از اقدام های این اداره کل عنوان کرد.

وی توجه عموم مردم به حفظ و توسعه پوشش گیاهی مناطق، استفاده بهینه از آب و خاک را خواستار شد و افزود: اعتبارهای مالی دولت در این بخش کافی نیست و براین اساس نیاز به فرهنگ سازی بین مردم پیرامون نجات منابع طبیعی کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار