مدیرعامل اتوبوسرانی شهرداری مشهد مقدس گفت: با راه اندازی خط سه بی آر تی ظرفیت جابه جایی در ناوگان اتوبوسرانی شهر مشهد دو برابر می‌شود.
کد خبر: ۳۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 24 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی هادی عطار زاده طوسی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با راه اندازی خط 3 «بی آر تی» مشهد ظرفیت جابه جایی ناوگان اتوبوسرانی در شهر مشهد دو برابر می‌شود.

وی با بیان اینکه خط سه «بی آر تی» بزرگترین خط اتوبوسرانی در شهر مشهد است گفت: پیش بینی می‌شود حدود 40 میلیون مسافر در سال توسط ناوگان خط سه بی آر تی جا به جا شوند.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی شهرداری مشهد با اشاره تحت پوشش قرار دادن مناطق بسیاری از شهر افزود: به سبب اهمیت خط سه «بی آر تی» طول این خط حدود 25 کیلومتر پیش بینی شده است.

عطار زاده تاکید داشت: احداث خط سه بی آر تی مشهد به سبب اهمیت آن برای شهر می‌تواند کمک شایانی به رفع معضل ترافیک در شهر مشهد کند.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود 500 دستگاه اتوبوس در محور پیش بینی شده برای احداث خط سه بی آر تی در حال فعالیت هستند که عملا در تولید آلایندگی و ایجاد ترافیک نقش موثری در شهر دارند.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه تنها را کم کردن معضل زیست محیطی ایجاد خطوط اتوبوس‌های تندرو است گفت: در صورت راه اندازی خط سه بی ارتی تعداد اتوبوس‌های فعال در این محورها به 120 عدد تقلیل پیدا خواهند کرد.

عطار زاده تصریح کرد: با راه اندازی خط سه بی آر تی ظرفیت جابه جایی در ناوگان اتوبوسرانی شهر مشهد دو برابر خواهد شد.

وی چشم انداز این طرح را کنترل ترافیک و کاهش آلودگی عنوان کرد و گفت: سرویس دهی منظم، سرعت مناسب و جابه جایی مطمئن از جمله مهم ترین اهداف ما در راه اندازی این خط است.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی شهرداری مشهد از مذاکراه با بخش خصوصی برای واگذاری خط سه بی ارتی خبر داد و افزود: تمام تلاش ما بر واگذاری اداره خط سه بی آر تی به بخش خصوصی است و در این باره نیز در حال مذاکره با چند شرکت خصوصی اتوبوسرانی هستیم.

عطار زاده خاطرنشان کرد: خط سه بی ارتی مشهد از شهرک شهید رجایی شروع و در ادامه با گذشت از مناطق بلوار مصلی، حرم مطهر، میدان شهدا، فلکه فردوسی و سیدرضی نهایتا به پایانه الهیه می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار