استاندار فارس گفت: مراحل قانونی اخذ تسهیلات فاینانس خط دو مترو شیراز در دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 23 May 2015
تابناک فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس: سید محمد احمدی در بازگشت از سفر به جمهوری خلق چین و انجام مذاکره جهت فاینانس خط 2 مترو شیراز اظهار داشت:پس از سفر ریاست جمهوری به استان فارس و تصویب فاینانس جهت خط دو مترو شیراز، این موضوع بصورت جدی در دستور کار مسولین استان قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس افزود: به همین منظور هیئتی از استان فارس با شرکت بین المللی سیتیک که تجربه فاینانس در بیش از 20 کشور دنیا را دارد و همچنین دو خط مترو تهران را نیز فاینانس نموده، مذاکره و به تفاهم کلی رسیدند.

احمدی بیان کرد: طی تفاهم انجام شده ظرف چند ماه آینده، مراحل قانونی اخذ تسهیلات فاینانس در دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین انجام می‌شود.

استاندار فارس گفت: خط دو مترو شیراز به طول 15 کیلومتر از شهرک میانرود واقع در جنوب شهر شیراز شروع و با 13 ایستگاه به کلبه سعدی واقع در چهار راه پیرنیا خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: این خط که شمالی –جنوبی بوده، مکمل خط یک شیراز است.

استاندار فارس گفت: فاز اول خط یک مترو شیراز به طول ده و نیم کیلومتر در سال گذشته توسط معاون اول ریاست جمهوری افتتاح شد.

احمدی، اظهار کرد: شهر شیراز بعد از تهران و مشهد سومین شهر کشور است، که دارای حمل و نقل ریلی درون شهری است.

وی، افزود: به منظور افتتاح 14 کیلومتر باقی‌مانده خط یک (فاز دو خط 1) برنامه‌ریزی لازم انجام شده که تا پایان سال 95 به بهره‌برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار