عضو شورای اسلامی شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به طراحی میز مطالعه در ایستگاه‌های اتوبوس این شهر گفت: با انجام این اقدام شهروندان قزوینی می‌توانند مدت زمانی که به انتظار اتوبوس هستند، به مطالعه بپردازند.
کد خبر: ۳۷۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 13 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، جلسه شورای اسلامی شهر قزوین با حضور اعضا و مدیران شهرداری قزوین و سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین صبح امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه اظهار داشت: باید ایستگاه‌های اتوبوس برای ورود معلولان و جانبازان به اتوبوس مناسب‌سازی شود تا آن‌ها به راحتی بتوانند از این وسایل نقلیه استفاده کنند.

احد چگینی افزود: باید ارتفاع ایستگاه‌های اتوبوس برای ورود معلولان مناسب‌سازی شود به ویژه در ایستگاه‌هایی همانند کانون معلولان که تردد این قشر از جامعه بسیار است.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنم میز مطالعه در ایستگاه‌های اتوبوس طراحی شود و روزنامه‌های سطح شهر قزوین در آن قرار گیرد تا شهروندان قزوینی مدت زمانی که به انتظار اتوبوس هستند به مطالعه بپردازند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: با تحقق این مهم می‌توان فرهنگ مطالعه کتاب و روزنامه‌خوانی را در سطح شهر قزوین گسترش داد تا شهروندان قزوینی بیشتر به مطالعه بپردازند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: همچنین شهرداری قزوین با قرار دادن بروشورهای حقوق شهروندی، در میز مطالعه ایستگاه‌های اتوبوس، می‌تواند مردم را بیشتر با این حقوق آشنا کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: نصب دوربین مدار‌بسته در ایستگاه‌های اتوبوس که در مناطق جرم‌خیز بوده، امری ضروری است تا امنیت لازم در جامعه بیش از پیش برقرار شود.

چگینی یادآور شد: در برخی مواقع مشاهده می‌شود وسایل اسقاطی پارک‌های بازی شهر قزوین به مناطق منفصل شهری و محروم انتقال داده می‌شود که این موضوع نباید صورت بگیرد.

* خدمات‌دهی در مناطق منفصل شهری ارتقا یابد

علی صادقی‌نیارکی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم در ادامه این جلسه با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن گفت: شهروندان قزوینی در این راهپیمایی همانند سال‌های گذشته حضور پرشور خود را به معرض نمایش گذاشتند.

وی افزود: از حضور حماسی مردم قزوین در راهپیمایی تقدیر می‌کنیم که همیشه در صحنه‌های مختلف نظام حضور داشته و از اهداف انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به ارائه خدمات مجموعه مدیریت شهری در مناطق منفصل شهری تصریح کرد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر قزوین خدمات‌دهی در این مناطق به خوبی صورت نگرفته، حداقل در ماه‌های آخر شورا، کیفیت خدمت دادن به مردم ارتقا یابد.

صادقی‌نیارکی بیان کرد: مردم مناطق منفصل شهری که از روستا به شهر تبدیل شد، انتظار دارند خدمات‌دهی مجموعه مدیریت شهری به آن‌ها ارتقا یابد تا بتوانند راحت‌تر و سریع‌تر ازاین خدمات بهره مند شوند.

* ترویج فرهنگ احترام به سالخوردگان در اتوبوس‌ها

وی با اشاره به اینکه معلولان در استفاده از اتوبوس‌ها دچار مشکل هستند، تشریح کرد: باید تمهیدات لازم را دید تا این قشر جامعه بتوانند راحت‌تر از این وسیله نقلیه استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: به عنوان نمونه صندلی‌های مختص به معلولان، کودکان و سالخوردگان در نظر گرفته شود تا آن‌ها با سوار شدن اتوبوس بتوانند از این صندلی‌ها استفاده کنند.

صادقی‌نیارکی بیان کرد: در دین اسلام و آموزه‌های دینی احترام گذاشتن به سالخوردگان و افراد نیازمند سفارش ویژه شده است و شهروندان قزوینی در رعایت آن مصمم هستند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: با در نظر گرفتن صندلی‌های مختص به معلولان، کودکان و سالخوردگان در اتوبوس می‌توان حق اجتماعی برای سالخوردگان و افراد نیازمند تعریف کرد و فرهنگ احترام گذاشتن به این قشر جامعه را بیشتر بین مردم ترویج داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار