مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس از تصویب شدن 6 طرح سرمایه‌گذاری خارجی در سال 95 برای فارس خبر داد و گفت: جمع کل سرمایه‌گذاری این طرح‌ها که سه مورد آن در زمینه انرژی خورشیدی خواهد بود، 35 میلیون دلار است.
کد خبر: ۳۷۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ 08 February 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا: بابک دایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای فعالیت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در فارس تاکنون 36 طرح به ارزش یک میلیارد و 160 میلیون دلار تصویب شده است.

او با یادآوری اینکه برای اولین‌بار در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید اولین طرح سرمایه‌گذاری در استان فارس با 7.3 میلیون یورو طی روزهای گذشته افتتاح شد، گفت: کشورهای عمان و فرانسه به‌عنوان کشورهای معین سرمایه‌فرست برای استان تعیین شده‌اند.

وی از جذب کل اعتبار اسناد خزانه اسلامی مربوط به سال 95 در فارس خبر داد و گفت: کل اعتبار پیش‌بینی شده اسناد خزانه اسلامی 176 میلیارد تومان برای اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بوده است. 92 درصد از کل پول اعتبار اسناد به حساب پیمانکاران واریز شده و 8 درصد نیز به شکل نقدی دریافت شده است که به اداره‌ها و سازمان‌های مربوطه پرداخت می‌شود. فارس استان اول به لحاظ جذب این اعتبارات بوده است و این مهمترین کار در بخش نظارت مالی و خزانه معین در استان فارس به‌شمار می‌رود.

دایی با تصریح اینکه زمینه برای پرداخت وجوه مربوط به خزانه معین به دستگاه‌ها از طریق الکترونیکی فراهم شده است، گفت: این به معنای حذف چک از سیستم پرداخت‌ها و شفاف‌سازی عملکرد خواهد بود.

دایی با اشاره به ایجاد سامانه ثبت املاک دولتی در استان فارس، از ثبت 3544 ملک مربوط به دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در این سامانه خبرداد و گفت: تا 6 ماه قبل دولت اطلاع دقیقی از این املاک در فارس نداشت؛ علاوه بر این کار تجمع اطلاعات بیش از 10 هزار سند و اوراق بهادار دولتی نیز اجرایی شده است.

او، میزان درآمد عمومی دولتی طی 10 ماه گذشته در فارس را بالغ بر 1600 میلیارد تومان اعلام و با بیان اینکه 89 درصد از درآمدهای عمومی در سال 95 محقق شده است، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 17 درصد رشد نشان می‌دهد.

دایی با یادآوری اینکه مهمترین بخش از درآمدهای عمومی، درآمدهای مالیاتی است، گفت: 1400 میلیارد تومان از کل درآمدها، درآمدهای مالیاتی است که در سال 95 بالغ بر 90 درصد آن محقق شده و رشد 22 درصدی را نشان می‌دهد.

او در خصوص میزان پرداختی‌ها تا پایان ده ماه منتهی به بهمن‌ماه امسال را در بخش حقوق بالغ بر 1427 میلیارد تومان، ذکر و یادآور شد: 239 میلیارد تومان از این میزان استانی و مابقی به شکل متمرکز پرداخت شده است.

دایی اعتبار پرداختی بابت سایر فصول را 122 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: کل پرداختی‌های سال 95 تا پایان دی‌ماه، 1550 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس اعتبار مصوب تملک دارایی سرمایه‌ای را 468 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: بیش از 176 میلیارد تومان این مبلغ اسناد خزانه اسلامی و مابقی نقدی بوده که تا پایان ده ماهه پرداخت شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس مجموع درآمدهای عمومی استان فارس از محل منابع ملی و استانی را بالغ بر 2000 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امیدواریم تا پایان امسال 4 طرح خارجی، به میزان 285 میلیون دلار به تصویب نهایی برسد؛ نهایی شدن این طرح‌ها جهش قابل توجهی را در زمینه سرمایه‌گذاری در فارس ایجاد خواهد کرد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار