نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی از سد مخزنی مارون بازدید کرد
کد خبر: ۳۷۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 06 February 2017
معاون بهره برداری از شبکه های آبیاری مارون با بیان این خبر گفت: ایران کشوری با اقلیم عمدتاً گرم و نیمه خشک است که طبق آمارهای رسمی و به اعتقاد کارشناسان در آستانه بحران آب به سر می برد و طی سال های آینده تامین آب به یکی از بزرگ ترین چالش های کشور در بسیاری از استان ها، شهرها و مناطق تبدیل خواهد شد.

" الماس سنایی مطلق" در ادامه بیان داشت: ممکن است افزایش بارش در بعضی از سال ها موجب خوشحالی مردم شود، ولی این میزان بارش ها حتی در دوره های ترسالی، برای کشور پهناور و پرجمعیت ما که در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته کافی نیست.

وی در این بازدید به وضعیت خشکسالی در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: کمبود بارش، کاهش شدید سطح آب مخزن سد مارون و پیامدهای ناشی از تاثیرات آن بر منابع آب کشاورزی، در طول زمان اثرات جبران ناپذیری را بر جای خواهد گذاشت و باید در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر به اهمیت مدیریت مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف در بخش کشاورزی پی برد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید ناصری‌نژاد، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه در این بازدید با مشاهده وضعیت آبی سد مخزنی مارون، از کمبود منابع آب موجود مطلع و چگونگی و میزان آب خروجی سد و شیوه های انتقال آب برای آنان تشریح شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار