امام جمعه فسا گفت:بعد از انقلاب اسلامی، امید به زندگی در ایران ۱۵ سال افزایش پیدا کرده است.در حال حاضر ۹۷ درصد جمعیت روستایی، و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری کشورمان به مراقبت‌های بهداشتی دسترسی کامل دارند. .
کد خبر: ۳۷۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 05 February 2017
به گزارش تابناک فارس:آیت الله دکترطهماسبی گفت:نرخ مرگ و میر اطفال زیر ۵ سال قبل از انقلاب، ۲۰۰ در هزار بوده است که این نرخ امروز به حدود ۲۰ در هزار رسیده است.
 
وی افزود:شاخص پوشش واکسیناسیون اطفال زیر ۵ سال قبل از انقلاب، ۱۳ درصد بوده است که هم اکنون به نزدیک ۱۰۰ درصد رسیده است. تعداد تخت های بیمارستانی که هر روز به آن اضافه میشود هم اکنون بیش از ۲۵۰ هزار تخت است که در سال ۵۷، ۵۷ هزار تخت بیشتر نبوده است.

خطیب جمعه فسا افزود : قبل از انقلاب در غالب درمانگاه های ما پزشک هندی بودند، اما هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی، پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص اعم از مرد و زن به اندازه ی کافی در کشور وجود دارد.

وی گفت : کشور ما در تولید داروهای بیوتکنولوژی جزء ۱۲ کشور اول دنیا قرار دارد. ساخت اولین داروی ضد دیابت در جهان و اخیراً تولید اولین داروی گیاهی ضد آلزایمر در جهان، تولید اسپرم از مغز قرمز استخوان زنان، ساخت پوست مصنوعی، ساخت داروی کنترل ایدز، ساخت داروی سرطان پوست، درمان ضایعات نخاعی، قلبی، کبدی و عروقی و چشمی با استفاده از سلولهای بنیادی، از دیگر افتخارات دانشمندان ایران اسلامی است. هم اکنون ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در زمینه ی پیوند اعضای بدن است. مطابق آمار در 25 سال اخیر، حدود 25 هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است که در دنیا کم نظیر است.

امام جمعه فسا با بیان اینکه سالانه 18000 عمل قلب در ایران انجام می شود که در این خصوص جزء ده کشور برتر دنیا قرار دارد ، افزود : در همین شهر در بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) فسا در این مدت کوتاه، بیش از 600 عمل باز قلب انجام گرفته است که افتخارآفرین است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار