آنگونه که مشاور عالی استاندار کرمانشاه می گوید: کار احیا و بازسازی نفت شهر در دولت تدبیر و امید و با بودجه 200 میلیارد ریالی وزارت نفت شروع شد اما این اعتبار برای آماده کردن زیرساخت های لازم به منظور بازگشت ساکنان اولیه این شهر کافی نیست.
کد خبر: ۳۷۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 05 February 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،جعفر همتی روز یکشنبه افزود: با این بودجه فقط توانسته ایم 50 واحد مسکونی در نفت شهر بسازیم در حالی که همین الان حدود 500 خانوار اعلام آمادگی کرده اند که به نفت شهر بر گردند.
وی ادامه داد: برای اسکان مردم در نفت شهر باید حداقل 300 واحد مسکونی و نیز 50 مغازه برای رفع نیازهای مردم ساخته شود ضمن اینکه لازم است 10 تا 15 اداره خدمات رسان نیز در این شهر مستقر شوند لذا برای ادامه کار از وزارت نفت تقاضامندیم تا بودجه احیای نفت شهر را به هزار میلیارد ریال افزایش دهد.
وی تخصیص بودجه را طبق قانون از محل 2 درصد درآمدهای نفتی عنوان کرد که باید برای مناطق نفت خیز هزینه شود.
به گفته همتی، نفت شهر تامین کننده اصلی نفت پالایشگاه کرمانشاه است.
مسئول پیگیری بازسازی نفت شهر در خصوص کارهای انجام شده با بودجه 200 میلیارد ریالی گفت: تاکنون یک باب مسجد، 2 باب مدرسه دخترانه و پسرانه، یک مرکز بهداشتی درمانی و یک سرسرای ورزشی با فن آوری روز ساخته شده، همچنین کار ساخت 50 واحد مسکونی نیز در دهه فجر امسال به اتمام می رسد و بخشی از جدول کشی خیابان های نفت شهر نیز انجام شده است.
همتی ادامه داد: در این مدت توانستیم آب و برق واحدهایی که تاکنون در نفت شهر ساخته ایم را تامین کنیم ضمن اینکه جاده سومار به نفت شهر نیز ترمیم شده و به دنبال ترمیم جاده قصرشیرین به نفت شهر هستیم.
وی در پایان احیای نفت شهر را برای تامین امنیت پایدار در منطقه ضروری عنوان کرد و گفت: از قصر شیرین تا سومار هیچ بخش شهری وجود ندارد لذا با احیای نفت شهر رونق تازه ای به منطقه بر می گردد و ساکنان اولیه این شهر نیز از آوارگی نجات پیدا خواهند کرد.
همتی در خصوص پیشینه نفت شهر نیز بیان داشت: نفت شهر قبل از آغاز جنگ تحمیلی حدود هفت هزار نفر جمعیت داشت و شهری سر پا و پویا با مردمانی زحمت کش و شریف بود به گونه ای که شهر دارای سالن ورزشی، سینما و حتی فرودگاه برای کارکنان شرکت نفت بود که متاسفانه با شروع جنگ تحمیلی از سال 1359 مردم نفت شهر در شهرهای کرمانشاه، اسلام آبادغرب، قصرشیرین و ایوان غرب پراکنده شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار