سرپرست دانشگاه اصفهان:
تابناک: سرپرست دانشگاه اصفهان گفت: از میان 154 قطب علمی کشور، 16 قطب در استان اصفهان مستقر است.
کد خبر: ۳۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 20 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، هوشنگ طالبی پیش از ظهر امروز در سومین همایش ملی قطب‌های علمی کشور که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: قطب‌های علمی در کشور منشاء خیر و برکات علمی برای دانشگاه‌ها بوده‌اند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان مقام دوم آموزش کشور را از نظر تعداد مراکز آموزشی دارد، افزود: هشت درصد از کل دانشجویان کشور، هشت درصد از مراکز آموزشی استان اصفهان و 10 درصد از قطب‌های علمی کشور در استان اصفهان مستقر هستند.

سرپرست دانشگاه اصفهان با اشاره به فعالیت 16 قطب علمی در دو دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان در میان 154 قطب صنعتی کشور گفت: با وجود تمام اقدامات انجام شده ظرفیت‌های دست نخورده زیادی در قطب‌های کشور وجود دارد.

وی ساختار فراملی و فرادانشگاهی قطب‌های علمی را یکی از طرفیت‌های این نهاد خواند و افزود: در سال‌های گذشته نیروهای فراوانی در قطب‌های علمی کشور پرورش یافتند.

طالبی برنامه‌محور بودن قطب‌های علمی را یک امر ضروری قلمداد و اظهار کرد: عجین شدن ظرفیت علمی با برنامه‌ریزی می‌تواند بسیاری از نیازهای جامعه را پاسخگو باشد.

وی یکی از مشکلات اساسی کشور را عدم فرهنگ‌سازی برای کارهای تیمی دانست و افزود: قطب‌های علمی با ترویج کار تیمی به این مشکل فائق آمدند.

سرپرست دانشگاه اصفهان ادامه داد: ماموریت‌گرایی تخصصی قطب‌های صنعتی در سال‌های اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته که باید اصلاح شود.

وی توجه به نیازهای کشور برای تولید علم را ضروری برشمرد و گفت: توجه به نیازهای جامعه رویکرد فعالیت قطب‌ها را بهبود بخشد.

طالبی تطبیق اهداف قطب‌ها با اسناد بالادستی و ترویج رویکرد فناورانه را ضروری عنوان و اظهار کرد: دستیابی به فناوری انرژی هسته‌ای به دنیا ثابت کرد که با وجود تمام تحریم‌ها و محدودیت‌ها در صورت خواستن، هر چیزی قابل دسترسی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار