در سومین روز از برنامه‌های دهه فجر و دو نیروگاه‌ تولید برق خورشیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در گراش افتتاح شد.
کد خبر: ۳۷۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰ 02 February 2017
در سومین روز از برنامه‌های دهه فجر و دو نیروگاه‌ تولید برق خورشیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در گراش افتتاح شد.

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان:رئیس اداره برق شهرستان گراش در آئین بهره برداری از نیروگاه خورشیدی، گفت: این نیروگاه خورشیدی بر اساس مصوبه وزیر محترم نیرو مبنی بر اجرای طرح خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر توسط بخش خصوصی آقایان غلامحسین و خلیل سپهر احداث شده است.

قدرت الله فانی افزود: هزینه هر واحد نیروگاهی ۱۴۰ میلیون تومان و در مجموع ۲۸۰ میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود هر کدام از این نیروگاه‌ها سالیانه ۳۵۰۰۰ کیلو وات ساعت برق تولید  نماید و در آمدی در حدود ۲۸ میلیون تومان در سال داشته باشد.

محمد مهدی منیر طراح و مجری این نیروگاه خورشیدی از ساخت نیروگاه هفت هزار کیلو واتی دیگری در پشت شهرک صنعتی گراش خبر داد و گفت: نیروگاه تولید برق خورشیدی سپهر تنها نیروگاه بخش خصوصی در استان فارس است .

در حال حاضر دو نیروگاه ۲۰ کیلو واتی به بهره‌برداری رسیده است و در تلاشیم نیروگاه دیگر در پشت شهرک صنعتی گراش در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار راه‌اندازی کنیم.

اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه ۳۰ میلیارد تومان است و در حال تکمیل این پرونده و مراحل اداری آن هستیم و امیدواریم تا پایان سال کلنگ‌زنی شود. اگر این نیروگاه راه‌اندازی شود برق هفت هزار خانوار تامین می‌شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
اگر سرمایه گذاری برای ساخت نیرگاه برقی و درآمد آن اینقدر است چرا از مردم نمی خواهید سرمایه گذاری کنند؟
بیایابان های قم شوره زار هستند و بلا استفاده هستند که از افتاب خوب هم برخوردار هستند و می شود از انجا برای تولید برق بهره برداری کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار