رئیس اداره دامپزشکی بویین‌زهرا خبر داد
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا گفت: با درخواست این اداره کارگاهی با موضوع آشنایی با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور در بخشداری بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 01 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، مهدی مهرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با درخواست اداره اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا کارگاهی با موضوع آشنایی با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور در بخشداری بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در این کارگاه در خصوص عامل بیماری آنفلوانزای پرندگان، میزبانان و جمعیت هدف مطالبی ارائه کرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا عنوان کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان موجب خسارات هنگفت در صنعت طیور می‌شود که خوشبختانه با همکاری مطلوبی که بین دامپزشکی و بخشداران شهرستان برقرار بوده، در شرایط حاضر لازم است تا دهیاران در صورت مشاهده تلفات در طیور بومی، این اداره را آگاه سازند.

مهرزاده گفت: در این کارگاه آموزشی مطالبی در خصوص بیماری تب برفکی در دام و لزوم اجرای دقیق قوانین و دستورالعمل‌های دامپزشکی برای پیشگیری از شیوع بیماری در سطح شهرستان ارائه شد.

این مسؤول اضافه کرد: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی بوده که دارای سه تیپ A  و B و C است و تنها تیپ A می‌تواند در طیور ایجاد بیماری کند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا مطرح کرد: از علایم این بیماری، شروع ناگهانی تلفات با روند افزایش در گله، انتشار ناگهانی بیماری در گله، بی‌حالی شدید، پژمردگی و دور هم جمع شدن گله، کاهش شدید مصرف دان، افت ناگهانی و شدید تولید تخم‌مرغ روزانه، علائم تنفسی حاد و سیاه شدن و خونریزی تاج، ریش و ساق پا بوده و مهم‌ترین راه انتقال آن در انسان و طیور از طریق تماس با پرندگان آلوده و یا از طریق هوا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار