تابناک: بدنبال شیوع آنفلوانزای پرندگان، در مرحله اول مجتمع بزرگ مرغداری اصفهان، قرنطینه شد و در مرحله بعدی روستای همت آباد اصفهان به طور کامل در قرنطینه قرار گرفت.
کد خبر: ۳۷۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 31 January 2017
تابناک اصفهان: مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: برای اینکه آنفولانزا به طیور مناطق دیگر شیوع پیدا کند، منطقه را قرنطینه کردیم تا در محدودیت ایجادشده در ورود و خروج بتوانیم خودروهای عبوری را ضدعفونی و از شیوع بیماری جلوگیری کنیم.
 
شهرام موحدی درباره برخی از شایعات فضای مجازی درباره قرنطینه شدن چند روستا از شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: قاعدتاً بر اساس پروتکل‌های مبارزه با آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان اگر در روستایی آنفلوآنزا در پرنده‌ها و یا طیور بومی آن مثبت باشد کل طیور روستا که قاعدتاً باهم در ارتباط هستند باید معدوم شوند.
 
وی با اشاره به اینکه موضوع آنفلوآنزا روستای همت‌آباد شهرستان نجف‌آباد به یک هفته قبل بر می‌گردد، گفت: آنفلوآنزای طیور بومی روستای همت‌آباد مثبت بوده است که بر اساس پروتکل‌های جهانی بیمارهای طیور و مبارزه با آن، وقتی‌که بیماری در طیور روستا مثبت می‌شود باید طیور معدوم و 21 روز روستا قرنطینه شود.
 
 
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: چون نمی‌خواستیم که این بیماری به طیور مناطق دیگر شیوع پیدا کند، منطقه را قرنطینه کردیم و یکی دو راه را برای ورود و خروج مشخص کردیم تا در محدودیت ایجادشده برای ورود و خروج بتوانیم خودروهای عبوری را ضدعفونی و از شیوع بیماری جلوگیری کنیم.
 
موحدی با اشاره به اینکه در هر یک گرم مدفوع طیور و پرنده بیمار حدود یک میلیارد ویروس وجود دارد بیان داشت: مأموران دامپزشکی با حاضر شدن در ورودی‌ها و خروجی روستا به ضدعفونی کردن چرخ‌های خودروهای ترددکننده در روستا می‌پردازند تا از انتقال بیماری به خارج از شهر جلوگیری شود.
 
 
وی در خصوص جلوگیری از شیوع این بیماری توسط پرندگان نیز گفت: تاکنون در هیچ کجای دنیا راهکاری برای جلوگیری از شیوع انتقال بیماری از پرندگان یافت نشده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار