مدیرعامل برق منطقه ای استان یزد گفت: در طول اجرای برنامه پنجم توسعه کشور و بویژه دولت یازدهم طرح های بزرگی از جمله 16 طرح اصلی و زیربنایی در این استان اجرا شده است.
کد خبر: ۳۷۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 31 January 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدحسن صباغ زادگان گفت: قدرت نصب شده نیروگاهی استان یزد در پایان برنامه پنجم توسعه شامل نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و تولید پراکنده 2هزار و 460 مگاوات بوده در حالی که قبل از آن و در پایان برنامه چهارم این مقدار یک هزار و 100 مگاوات بود.
وی با بیان اینکه عمده این افزایش ظرفیت در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید بوده است افزود: در 6 ماه دوم سال 1392 سه طرح زیربنایی برق با 52میلیارد ریال اعتبار ، 6 طرح با 158میلیارد ریال در سال 93 ، در سال 1394 هم چهار طرح با 770میلیارد ریال و در 9 ماه امسال سه طرح با 140 میلیارد ریال در استان اجرا شده است.
مدیرعامل برق منطقه ای استان یزد اضافه کرد: این شرکت با چشم انداز پیشتاز در سطح ملی با ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری و با هدف تامین برق مطمئن و پایدار حرکت می کند و با توجه به پیشرفت های اخیر یکی از چایدارترین شبکه های تامین برق کشور شده است.
صباغ زادگان درباره جلب مشارکت بخش خصوصی نیز گفت: جذب بخش خصوصی در تولید پراکنده و بهره برداری از هفت نیروگاه با ظرفیت نامی حدود 80 مگاوات و جذب مشارکت این بخش در تولید انرژی خورشیدی و صدور 300مگاوات پروانه ساخت نیروگاه از موفقیت های این حوزه است.
وی درباره جزئیات سه طرح امسال نیز اظهار کرد : این طرح های شامل دو بی 230 کیلوولت چغارت در پست چادرملو با اعتبار 22 میلیارد ریال، افزایش ظرفیت پست 63 مهریز با اعتبار 45 میلیارد ریال و پست و خط 63 کیلوولت مسکن مهر (چرخاب) با اعتبار 73 میلیارد ریال است.
این مسئول در پایان یکی دیگر از فعالیت های انجام شده در دولت یازدهم را آغاز به کار سومین مرکز رشد وزارت نیرو و مرکز پژوهش های خورشیدی اعلام کرد و افزود: در راستای فعالیت این مرکز ساخت دو باب خانه های زمین پناه در مرکز پژوهش های خورشیدی و در دانشگاه یزد در دستور کار داریم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار