کد خبر: ۳۶۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳ 28 January 2017
معلمان این سفیران فرهنگی جامعه از این نظر که مقبول عامه ی مردم هستند در شناسایی و معرفی کاندیدای اصلح در شورای شهر میتوانند بسیار تاثیر گذار باشند هر چند اکثر کسانی که در انتخابات شورای شهر نامزد میشوند خود از قشر فرهنگی جامعه هستند که باید این را هم به فال نیک گرفت و علاوه بر آن در برگزاری و حضور در انتخابات نقش کلیدی و محوری و حساس دارند.
نقش معلمان و فرهنگیان در انتخابات شورای شهر بر هیچکس پوشیده نیست و در انتخابات شوراهای شهر و روستا از جهات مختلف مهم و دارای اهمیت است ضمن آنکه آنها غالبا بعنوان عوامل اجرایی و نظارتی نقش اصلی را دارند و این حضور در سلامت انتخابات مهم است و چون فرهنگیان نسبت به دیگر اقشار گروه مرجع هستند و سلامت نفس و راستگویی و امین بودن آنها برای همه قابل قبول و پذیرفتنی است و از سوی دیگر انتخابات شورای شهر یک فرصت مغتنم و طلایی برای طرح مطالبات وخواسته های فرهنگی در سطوح مختلف شهر از سوی جامعه ی فهیم فرهنگیان و نیز ارایه برنامه و راهکار به کاندیدها برای توجه بیشتر و اساسی تر به مشکلات این دستگاه بزرگ و مولد است.
بدون تردید انتخابات یکی از ارکان ایجاد مردم سالاری دینی و جامعه ی مدنی به شمار میرود. فرهنگیان بعنوان پشتوانه واقعی نظام در تحولات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و دینی و مذهبی مربوط به انتخابات سهیم بوده و باعث بر هم زدن بسیاری از تحلیل های سیاسی داخل شهر و روستا و کشور و خارج از کشور و منطقه خواهند بود.
در این بین در انتخابات شورای شهر و روستا فرهنگیان از اقبال بالای آرای عمومی برخوردار هستند . فرهنگیان در بیان کردن و شرح وظایف مردم شهر و آگاهی رساندن به عموم مردم در خصوص هر انتخاباتی نقش آفرین بوده اند . آنان میتوانند با روشنگریهای خود در محافل و مجالس و کلاسهای درس و تجمعات قانونی و تبلیغاتی رسمی مردم را بعنوان ولی نعمتان جامعه ی اسلامی و انقلاب اسلامی و از سوابق خود و دیگر کاندیدها روشن کرده و تفهیم نمایند و بدون شک فرهنگیان تاثیر گذارترین قشر در همه ی انتخابات هستند و در زمان انتخاب و هیاهوی انتخابات در تعیین انتخاب اصلح البته اگر درست به وظیفه ی خود عمل کنند بسیار مهم است.بسیاری از مردم عادی تعیین اصلح را مشروط به تایید قشر فهیم فرهنگی میدانند و به آنها مراجعه میکنند و البته در اکثر انتخابات خود فرهنگیان بعنوان نامزد انتخاباتی مخصوصا در انتخابات شورای شهر و روستا حضور دارند و خودشان را بر مردم عرضه میکنند و در نهایت شماری از اعضای شوراهای شهر و روستا از این قشر خدوم بر روی صندلی شورا جلوس میکنند و این هم در جای خود دارای پیامدهایی است و بعنوان یک فرهنگی اگر به شورا ورود پیدا کردیم گذشته ی شهر خود را فراموش نکنیم و مشکلات فرهنگی شهرمان و مشکلات اجتماعی شهرمان که بیشتر تخصص مان است را به جد پیگیری کنیم .
سخن پایانی نقش فرهنگیان در توسعه ی مشارکت سیاسی نقش بی بدیلی است و آن را ارج بنهیم وقدر بدانیم و در راه رسیدن به توسعه ی پایدار و ایجاد آرامش و امید وامنیت در شهر و روستا و جامعه مان با حضور فرهنگیان گام برداریم.
بهرام پارسا آموزگار دبستانهای استان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار