مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری استانی در شهرستان ها استقبال کرد و گفت: این اداره کل آمادگی برگزاری جشنواره های فرهنگی، هنری را در شهرستان ها دارد.
کد خبر: ۳۶۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 26 January 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری استانی در شهرستان ها استقبال کرد و گفت: این اداره کل آمادگی برگزاری جشنواره های فرهنگی، هنری را در شهرستان ها دارد.

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در نشست صمیمی با هنرمندان کلاله، افزود: نیاز است ابتدا هرشهرستان بستر را برای اجرای برنامه های فرهنگی، هنری استانی آماده کرده و اعلام میزبانی کند؛ اداره کل از این نوع پیشنهادات استقبال خواهد کرد.

وی در بخشی از سخنان خود به حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد استان از اصحاب رسانه اشاره کرد و افزود: هر رسانه ای که هر تعداد خبرنگار را بیمه کند، دو برابر آن از دولت یارانه دریافت می کند.

این مسئول گلستانی در خصوص برخورد با رسانه ها نیز اظهار داشت: رویکرد کلی دولت بنا بر تمکین است مگر اینکه بحث حق الناس پیش بیاید؛ اینکه ما در خصوص برخی انتقاد های مغرضانه واکنش نشان نمی دهیم به این معنی نیست که از این اقدامات رضایت داریم بلکه وقت این کار را نداریم.

وی به برخی هجمه ها و جبهه گیری ها نسبت به فعالیت های این اداره کل گلایه کرد و گفت: شرح وظایف وزیران و زیردستان توسط قانونگذار مشخص شده است؛ همان قانونگذاری که در خصوص برنامه های ایثار و شهادت، عفاف و حجاب در ارشاد اسلامی قانون تعیین کرده، برای موسیقی نیز قانون مشخص کرده است اما با این حال متاسفانه شاهد برداشت های دیگری هستیم.

حجت الاسلام فضیلت ادامه داد: اگر کسی در خصوص اقدامات فرهنگ و ارشاد اسلامی برنمی تابد، پس ایراد بر قانون است بر همین اساس به جای مشاجره ها و درگیریهای مختلف باید از مجرای قانونی خودش وارد شده و با ارائه لایحه در این خصوص اقدام کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اضافه کرد: هر نوع اعتراضی نسبت به قوانین ارشاد وجود دارد باید از مجرای قانونی آن اقدام شود و تا مادامی که قانون عوض نشده است، دستگاه ها وظیفه دارند که به شرح وظایف خود عمل کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: در هر کشوری قبل از کلید خوردن پروژه، برخی مطالعات و نیاز سنجی ها انجام می گیرد و باید تاکید کنیم که و وقتی همه چیز به انتخابات و افزایش میزان رای باشد، نتیجه آن آنچه گفتیم می شود.

وی در پاسخ به کمبود نیرو و چارت اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی کلاله نیز گفت: دولت در سال های متمادی حجم آن از میزان استاندارد نیز افزایش یافته است و وقتی بدهی های انتخاباتی خود را با به کارگیری دیگران در بدنه دولت جبران کنیم، نتیجه آن افزایش تعداد کارکنان دولت می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پاسخ به یکی از هنرمندان کلاله ای مبنی بر اینکه دولت یازدهم در عرصه فرهنگ و هنر چه میراثی را برای مردم باقی خواهد گذاشت، گفت: همانطور که گفتید دولت یازدهم میراث دار بدهکاری و برخی از مشکلات دولت دهم است، حمایت های قانونمند از رسانه، بحث سلامت، صداقت و اخلاق که باید ادامه داشته باشد، بحث انتخابات انجمن های هنری که براساس شیوه نامه جدید انجام شده و بحث حوزه سینما نیز از جمله اقدامات صورت گرفته در این دولت است.

فرماندار کلاله نیز در سخنان خود گفت: ما به اینکه چه مشکلاتی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری وجود داشته، کاری نداریم مردم می توانند یادگاری های دولت تدبیر و امید را در شهرستان کلاله در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری مشاهده کنند.

نصرت برزگر به یکی از نگرانی های هنرمندان پرداخت و گفت: هنرمندان از اینکه دستگاه موسیقی آنها در سالن محل اجرا از دست انها گرفته شود و شکسته شود، واهمه دارند و من قسم خورده ام که تا در این سمت هستم اجازه چنین کاری را ندهم و خوشبختانه این اجماع در شهرستان کلاله وجود دارد.

فرماندار کلاله تاکید کرد: اصحاب رسانه می توانند در زمینه های مختلف به ما کمک کنند و این امر با شفاف سازی محقق می شود و نباید از بین صدها نکته مثبت تنها به یک آسیب و خطا توجه شود.

گفتنی است این نشست در دفتر فرماندار کلاله برگزار شد و پس از آن آئین تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلاله برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار