نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: حوزه‌های علمیه و طلبه‌ها باید پاسخگوی نیازهای امروز جامعه جهانی و اسلام باشند.
کد خبر: ۳۶۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 24 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر سه شنبه در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: اساتید رابطه‌ای دوستانه، با محبت و پدرانه با طلبه‌ها داشته باشند تا برنامه‌هایشان با اثرگذاری بیشتری همراه شود.

وی تصریح کرد: اساتید به گونه‌ای رفتار کنند تا در حرف و عملشان تناقض و تضاد به وجود نیاید، چرا که این عمل ماست که در طلبه‌ها اثر خواهد گذاشت.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) اخلاق حوزه را انقلابی کرد، در حالی که ایشان عالمی قرآنی بود و در سیر و سلوک عرفانی قرار داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: همان‌گونه که امام (ره) در انقلابی کردن حوزه‌های علمیه مهم‌ترین نقش را داشتند، علامه طباطبایی (ره) هم در قرآنی کردن حوزه‌های علمیه اثرگذار بودند.

وی افزود: امروز هم رهبری نقش مهمی در تعالی جامعه اسلامی دارند و در رشد و بالندگی پیروان اهل بیت (ع) گام‌های جدی برداشته‌اند و اساتید حوزه هم باید با جدیت دغدغه‌های رهبری را در این حوزه دنبال کنند.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: حوزه‌های علمیه و طلبه‌ها باید پاسخگوی نیازهای امروز جامعه جهانی و جامعه اسلامی باشند و انقلابی بودن و انقلابی ماندن با جدیت در حوزه‌ها پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار