نخستین کتاب اصول جامع آتش نشانی کشور در پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران رونمایی شد.
کد خبر: ۳۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ 18 May 2015
مدیر عملیات شرکت پالایش نفت شهید تندگویان تهران در این باره به شانا، گفت: این کتاب با اقتباس از چاپ پنجم کتاب مرجعی به همین نام از موسسه بین المللی آموزشهای آتش نشانی آمریکا (IFSTA)،به عنوان مرجع استاندارد آتش نشانی، براساس الزامات استاندارد NFPA-١٠٠١ (مجموعه استانداردهای موسسه ملی حفاظت حریق) ترجمه شده است.

احمد خیری درباره ضرورت چاپ این کتاب گفت: کمبود منابع فارسی، قابل استناد و منطبق با آخرین استانداردها و کتب چاپ شده بین المللی در کشور موجب شده است تا فعالان عرصه عملیات آتش نشانی، کمتر با قابلیتهای روز دنیا در این زمینه آشنا باشند، از این رو نسبت به چاپ کتاب مزبور اقدام شده است.

وی با اشاره به این که این کتاب شامل اصول مشترک و جامع آتش نشانی است و به صورت بین المللی الزامات دانشی و مهارتی آتش نشانان را مطرح می کند، ادامه داد:این کتاب می تواند به عنوان یک منبع مفید در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، نیروگاهها، فولاد، معادن، داروسازی و شیمیایی، سازمانهای ایمنی و آتش نشانی شهرداری، همچنین سازمانهای ایمنی و آتش نشانی فرودگاههای کشور و به عنوان کتاب مرجع در دانشکده های ایمنی و آتش نشانی و ستادهای مدیریت بحران مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس این گزارش،در کتاب اصول جامع آتش نشانی که شامل بیست فصل است،مهارتها، تکنیکها و تجهیزات آتش نشانی بر اساس استانداردهای مرجع NFPA به صورت جامع مورد بررسی قرار گرفته است.

این کتاب حاصل دو سال تلاش مستمر جهت ترجمه، تدوین، ویرایشهای فنی و ادبی مختلف و پشتکار یونس امیری از کارکنان شرکت پالایش نفت تهران بوده که با حمایت مدیریت شرکت آغازی بر ورود مجموعه الزامات استانداردهای NFPA در عرصه های مختلف علمی و مهارتی در سراسر کشور شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار