فعالیت اصلی این فرقه کاذب در قالب دوره‌های آموزشی و برگزاری جلسات جن‌گیری آغاز گردید.در این جلسات به افراد بطور کاذب این گونه القا می‏‌شد که علت بیماری آن‌ها رسوخ اجنه یا ارواح سرگردان است و طاهری می‏‌تواند آنها را خارج کند، نام این روش را سایمنتولوژی گذاشتند .
کد خبر: ۳۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 18 May 2015

فعالیت اصلی این فرقه کاذب در قالب دوره‌های آموزشی و برگزاری جلسات جن‌گیری آغاز گردید.در این جلسات به افراد بطور کاذب این گونه القا می‏‌شد که علت بیماری آن‌ها رسوخ اجنه یا ارواح سرگردان است و طاهری می‏‌تواند آنها را خارج کند، نام این روش را سایمنتولوژی گذاشتند .

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،از زمان شکل گیری عرفان کیهانی مدت زمان زیادی نمیگذرد. اوج فعالیت این فرقه در چند سال گذشته بوده است. رئیس فرقه که در اواسط دهه هفتاد شمسی با ادعای فرادرمانی آرام آرام شروع به فعالیت کرد، در سال ۱۳۸۳ تلاش کرد که در قالب یک مؤسسه به فعالیت خود ادامه دهد.در مدت فعالیته ،رئیس فرقه چندین بار به دادگاه بدلیل اعمال غیر قانونی احضار گردید.

بنیان گذار این فرقه در درجه اول شخصی است به نام محمد علی طاهری که به عنوان پایه گذار و موسس مطرح است و کتاب های اصلی این گروه هم به قلم وی است.

از نکات جالب توجه در خصوص محمدعلی طاهری رهبر فرقه ضاله باید گفت:با اینکه مدرک دیپلم طاهری توسط مراجع علمی محرز نشده است، اما در برخی مجامع خود را مهندس یا دکتر معرفی کرده است.

از سوی دیگر رهبر فرقه مذکور سوابق چندان درخشانی هم نداشته و ابهاماتی در سوابق ایشان دیده میشود. طاهری که مدت‌ها در خارج از کشور به سر می‌برده است با آشنا شدن با برخی از روش‌های فرقه‌ای و تلفیق داده‌های آنان به ایجاد عرفان حلقه مبادرت‌کرده، بعد از انجام فعالیت‌های غیر قانونی و شکایت شاکیان متعدد خصوصی و برخی از نهادها و سازمان‌ها مانند وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی زندانی شده است.

محمدعلی طاهری رئیس عرفان ضاله حلقه که به جرم توهین به مقدسات در حال گذراندن دوران محکومیتش در زندان اوین است، هم اکنون پرونده افساد فی الارض وی در دست بررسی است و سه تن از مراجع تقلید طی استفتائاتی که از سوی دستگاه قضا صورت گرفته، حکم ارتداد طاهری را صادر کرده‌اند.

فرقه حلقه یک فرقه کاملا ضد دینی است. تضعیف ولایت اهل بیت علیهم السلام از برنامه های این فرقه می باشد.

فعالیت اصلی این فرقه کاذب در قالب دوره‌های آموزشی و برگزاری جلسات جن‌گیری آغاز گردید.در این جلسات به افراد این گونه القا می‏‌شد که علت بیماری آن‌ها رسوخ اجنه یا ارواح سرگردان است و طاهری می‏‌تواند با خارج کردن آن‌ها سلامتی را به افراد برگرداند، نام این روش را سایمنتولوژی گذاشتند و ادعا کردند که جوایز و مدارک بین المللی به این روش تعلق گرفته است.

این فرقه در محمد علی طاهری خلاصه نمی شود و باند معروف به شورای عرفان کیهانی با انحرافات توزیع شده در این فرقه در ارتباط می باشند.

یکی از افراد اصلی این فرقه ،شخصی به نام ح.ن مسئول کمیته دین‌پژوهی فرقه ضاله حلقه میباشد.وی به اتهام توهین به مقدسات و ترویج تفکرات انحرافی از طریق برگزاری کلاس‌های غیرقانونی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

«ح.ن» دارای دو سابقه کیفری است، در برخی از مراسم‌ها و جلسات فرقه اقدام به پوشیدن لباس روحانیت می‌کرد و مدعی بود که دارای مدرک معادل دکتری فقه و حقوق است که با تحقیقات مشخص شد نامبرده به هیچ عنوان در حوزه‌های‌ علمیه تحصیل نکرده است، همچنین وی درصدد راه‌اندازی مرکزی جهت درمان معتادان از طریق آموزه‌های فرقه انحرافی عرفان کیهانی و فرادرمانی بود که دستگیر شد.

نامبرده ادعای کذب مبنی بر تولیت مدرسه علمیه حجتیه قم اقدام با صدور نامه‌ای در تأیید سرکرده فرقه حلقه (محمدعلی طاهری) کرده بود، این در حالی است که مدرسه حجتیه زیر نظر جامعةالمصطفی(ص) العالمیه وابسته به دفتر مقام معظم رهبری اداره می‌شود.

در ماههای گذشته نیز 12 نفر از فعالان این فرقه دستگیر شده بودند.در حکم محکومیت 12 نفر ازشاخه های اصلی عرفان ضاله حلقه که اخیرا صادر شده است، تحصیل مال نامشروع نیز در کنار بر برپایی کلاس‌های غیرقانونی و توهین به مقدسات دیده می‌شود.

این افراد که از مربیان کلاس‌های فرقه کیهانی(حلقه) و اعضای نزدیک به موسس فرقه هستند،علاوه بر محکومیت های دیگر، به ردمال به مبلغ حدود یکصد میلیون تومان و برگرداندن پول‌های بادآورده به صاحبانشان نیز محکوم شده‌اند.

پیش از این نیز، 16 نفر از مربیان فرقه انحرافی حلقه در مجموع علاوه بر محکومیت حبس، به باز پرداخت 130 میلیون تومان به افرادی که از آنان کلاهبرداری صورت گرفته بود، محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، موسسان و افراد موثر فرقه‌های ساختگی، از رهگذر راه اندازی و رهبری فرقه ها ،کلاهبرداری‌های کلانی را مرتکب می‌شوند و اکثر کسانی که کلاهبرداری از آنان صورت می‌گیرد، اعضای همان فرقه هستند که با اعتماد کامل، سرمایه‌های اندکشان را در اختیار موسسان فرقه قرار می‌دهند.

روز یکشنبه 27 اردی بهشت 94 نیز یکی دیگر از اعضای این فرقه که زن میباشد در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی دستگیر شد.

این خانم با اقرار به اینکه از فعالیت‌ غیرقانونی کلیه فعالیت‌های فرقه کیهانی و تشکیل کلاس‌ها اطلاع داشته و با علم به این موضوع به تشکیل کلاس‌ها اقدام کرده، مقادیر زیادی مال از این کلاس‌ها به دست آورده است.

گفتنی است که در پی شکایتهای مکرر از سوی افراد حقیقی و خانواده‏‌های آسیب دیده، بدلیل افزایش آسیب‏‌های روحی روانی در اثر تلقینات عرفان حلقه و فروپاشی بنیان خانواده و سلامتی روان، محمدعلی طاهری محاکمه شد و برای تحمل چهار سال حبس از سال ۹۰ به زندان افتاد، در این مدت برخی از شبکه‏‌های بیگانه از او به عنوان یک دانشمند ایرانی و گاهی زندانی سیاسی یاد کردند!

یکی از ترفندهای بنیان‌گذار عرفان حلقه (محمدعلی طاهری) برای موجه نشان دادن آموزه‌های انحرافی خود، استفاده از آیات قرآن است، او با زیرکی برای جذب مخاطب مسلمان خود، آیات قرآن را دستاویز قرار داده و با تفسیرهای غلط قصد دارد عقاید انحرافی خود را با کلام الهی تأیید کند و در این زمینه دست به انتشار کتاب با عناوینی نظیر عرفان کیهانی (حلقه)، انسان از منظری دیگر، بینش انسان، انسان و معرفت و ... زد که در این کتاب‌ها به وضوح تفکرات انحرافی وی به چشم می‌خورد.

تارک دنیا بودن بخشی از تبلیغات کلیدی عرفان کیهانی! بوده است در صورتی که مطامع اقتصادی و بالا رفتن از شانه‌های اعضا حتی به قیمت له شدن پایین‌دستی‌ها و اخاذی‌های مالی در تک تک دست‌اندرکاران این فرقه موج می‌زند.






اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار