مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت: سرانه مصرف آب آشامیدنی در مناطق روستایی این استان بیش از 300 لیتر است که این شاخص از مصرف مناطق شهری بیشتر است.
کد خبر: ۳۵۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 07 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله تیموری روز شنبه اظهار کرد: رعایت نکردن الگوی مصرف، استفاده از شبکه آب آشامیدنی برای مصارف دامپروری و همچنین فرسوده بودن نیمی از شبکه آبرسانی و هدر رفت آب از دلایل عمده افزایش سرانه مصرف آب در مناطق روستایی است.
 
وی افزود: میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای ایلام به نسبت جمعیت بیش از 2 برابر حد مجاز است در حالیکه الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهای کشور بین 150 تا 200 لیتر در شبانه روز است اما در برخی نقاط روستایی این استان این میزان به 450 لیتر نیز می رسد.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلامشاخص کیفیت آب شرب روستایی استان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و یادآور شد: شاخص کیفیت آب شرب روستایی در استان هم اکنون به بالای 99 درصد رسیده است.
 
تیموری ایجاد انشعاب های غیرمجاز و غیر قانونی را از مشکلات اصلی در هدر رفت آب اعلام کرد و افزود: باید برخورد قانونی با متخلفان اعمال شود و فرهنگ صحیح استفاده از انشعابات و اموال عمومی از طریق رسانه ها در جامعه نهادینه شود.
 
وی با اشاره به انشعاب های غیر مجاز آب در سطح استان و عزم این شرکت برای برخورد با متخلفان گفت: در آینده نزدیک با توجه به تمهیدات دیده شده تمام انشعاب های غیر مجاز آب قطع و با متخلفان برخورد جدی مطابق قانون صورت می گیرد.
 
تیموری اضافه کرد: روستاییان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره تماس گویای 1523 یا با سامانه پیامکی 30004618464646 مورد تخلف را به اطلاع این شرکت برسانند تا ماموران مربوطه در کوتاه ترین زمان ممکن به آن رسیدگی کنند.
 
به گزارش ایرنا، تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام 45 هزار و 544 مشترک است که از این شمار، 885 مشترک عمومی و ادارات، یک هزار و 587 مشترک تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 نیز مشترکان بخش مسکونی تشکیل داده اند. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار