کد خبر: ۳۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 16 May 2015
 رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: کم‌توانان ذهنی بیشترین آمار معلولین مازندران را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سید شمس‌الله حسینی در همایش انجمن همراهان فرزندان آسمانی مهر تبرستان در ساری اظهار کرد: در گذشته انجمن‌های ناشنوایان و نابینایان در استان تشکیل شده بود اما در این بین انجمنی برای کودکان کم‌توان ذهنی که بیشترین آمار معلولین استان را تشکیل می‌دهند ایجاد نشده بود که امروز شاهد تشکیل این انجمن نیز در استان هستیم.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش کودکان استثنایی اعتقاد داریم والدین باید همدیگر را ببینند تا با دیدار یکدیگر بسیاری از فشارهای روانی را که متحمل هستند کاهش یابد.

حسینی با بیان اینکه کودکان کم توان ذهنی کینه‌توزی را بلد نیستند، گفت: افراد کم‌توان ذهنی با توجه به نیازهای ویژه قابلیت‌های خوبی دارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران با اشاره به اینکه دانش‌آموزان کم توان ذهنی در رشته‌های ورزشی موفق به کسب مدال‌های بسیاری شدند، افزود: در حال حاضر در رشته مداحی و اذان رتبه اول و دوم کشور را کسب کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است که نگاه مسئولان و جامعه به کودکان کم توان ذهنی و معلول تغییر کند.

رئیس انجمن همراهان فرزندان آسمانی مهر تبرستان نیز در این مراسم شد اظهار کرد: زمانی که به نگاه کودکان کم توان ذهنی می‌نگریم پاک‌ترین نگاه را شاهد خواهیم بود و وقتی به کلام آنها گوش می‌دهیم صادقانه‌ترین پیام‌ها را می‌شنویم.

ابراهیم اندرخورا ادامه داد: به طور حتم در آینده خیلی نزدیک شاهد جشن بزرگتری برای افتخار آفرینی فرزندان کم توان ذهنی خود خواهیم بود.

وی گفت: از تمام کسانی که ما را در ایجاد این انجمن یاری کردند قدردانی می‌کنم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار