تابناک مرکزی گزارش می دهد؛
تابناک مرکزی: به نظر می رسد مشكل باغ موزه استان مرکزی با وعده ها، مصوبات و اميدهاي كاغدي حل نمي شود و رفع دغدغه مردم انقلابی استان مرکزی برای تکمیل پروزه باغ موزه استان مرکزی در جهت انتقال پیام شهدا از نسلي به نسل دیگر نیازمند عزم و اراده راستین مسئولان را طلب می کند.
کد خبر: ۳۵۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 03 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، دفاع مقدس يعني ارزش و اخلاص پاك مردم نسبت به نظام مقدس جمهوري اسلامي، يعني عزت و بركت جمهوري اسلامي ایران که مقام معظم رهبري در این باره میفرماید: "شروع جنگ یعنی شروع افتخارات یک ملت که باید نسل بعد از جنگ و نسل های آینده از آن باخبر بشوند".

مردم استان مرکزی نیز همگام و هم صدا با مردم دیگر نقاط ایران اسلامی ندای امام راحل را لبیک گفتند و برای دفاع از کیان ایران اسلامی در جبهه های حق علیه باطل شرکت کردند که ثمره آن تحویل بیش از شش هزار و سیصد شهید و نزدیک به 14 هزار جانباز و 780 آزاده به این انقلاب است.

کارخانه های استان مرکزی نظیر هپكو، ماشین سازی، آذرآب و واگن پارس در طول دوران دفاع مقدس با مشارکت فعال در میدان های نبرد و فعالیت هایی چون احداث پل های شناور و ثابت، کمک به جابه جایی رزمندگان و حمل نقل تجهیزات و پشتیبانی از سپاه اسلام سلحشور اسلام نقش اساسی و مهمی را در هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.

با این حساب به خوبی می توان به نقش غیر قابل انکار استان مرکزی در سالهای دفاع مقدس پی برد و لازم است این نقش مهم برای نسل های بعد از جنگ و نسل های آینده بازگو شود تا هم روحیه و بصیرت انقلابی حفظ و افزوده شود و هم یاد و خاطره و ارزش های والای دفاع مقدس و خون شهیدان زنده نگه داشته شود

مقام معظم رهبری نیز در طی سالیان گذشته تاکید کرده اند " نگذارید دفاع مقدس فراموش شود و حوادث و افتخارات و اتفاقات زمان جنگ احيا و بازسازي و مورد توجه قرار گيرد. بی شک باغ موزه دفاع مقدس می تواند نقطه عطف و حلقه اتصال بین جنگ که سند افتخار ملت ایران است با نسل امروزی و آینده باشد که موجب ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و اشاعه آن در بین آحاد مردم می شود.

ساخت موزه دفاع مقدس اراک از سال 83 با اعتبار پیش بینی شده 15 میلیارد تومان توسط بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس آغاز شد و مقرر بود طی 5 سال به اتمام برسد اما امروز با گذشت چندين سال تنها شاهد تكميل شدن ساختمان اداري و پيشرفت 60 درصدي این پروژه هستیم.

مسئولان امر مهم ترین دلیل کندی در اتمام این پروژه را کمبود اعتبارات مالی عنوان می کنند در سفر هئيت دولت تدبير و اميد به استان مرکزی نیز كارشناسان برای تخصیص اعتبار به این پروژه اقداماتی را انجام دادند تا باغ موزه استان مرکزی به مدد تخصيص اعتبارات ملي به اتمام برسد اما به يكباره موزه دفاع مقدس اراک از مصوبات سفر هیات دولت به استان مرکزی حذف شد.

اگر چه تمام مدیران و اعضاي هئيت امنا ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی به ارزشمند بودن این پروژه تاکید می کنند اما اگر واقعا این مدیران به اهمیت باغ موزه ایمان دارند بهتر است به جای تخصیص بودجه استانی به پروژه های غیر ضروری، به پروژه باغ موزه رسیدگی کنند به نظر می رسد مشكل باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی با وعده ها، مصوبات و اميدهاي كاغدي حل نمي شود و رفع دغدغه مردم انقلابی استان مرکزی برای تکمیل پروزه باغ موزه استان مرکزی در جهت انتقال پیام شهدا از نسلي به نسل دیگر نیازمند عزم و اراده راستین مسئولان را طلب می کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار