معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: برخی کم کاری ها و موازی کاری های دستگاهها باعث بوجودآمدن برخی آسیب های اجتماعی در استان شده است .
کد خبر: ۳۵۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶ 03 January 2017
به گزارش تابناک یزد،محمد علی طالبی  در نشست کارگروه ارتقاء فرهنگی ،اجتماعی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان که با دستورکار طلاق و حاشیه نشینی در فرمانداری میبد برگزار شد به مدیریت مسائل اجتماعی به شکل واحد درسطح کشور اشاره و تاکید کرد: ظرف ماههای آینده ،آسیب های اجتماعی و فرهنگی با محوریت سازمان مدیریت کشور ،سیاست گذاری و برنامه ریزی خواهد شد .
وی با اشاره به تعامل بسیار خوب بین بخشی در میبد در طرح مهاجرت گفت :درمسائل طلاق و حاشیه نشینی هم می توان شهرستان میبد را در سطح استان به عنوان پایلوت انتخاب و این طرح ها را به سرانجام رساند.
معاون استاندار با اشاره به نقش شهرداران در امور اجتماعی هم گفت: شهرداران بر اساس نوع خدماتی که ارائه می کنند و اعتباراتی که دارندپاسخگوی مسائل درحوزه اجتماعی و فرهنگی نیستند و مسئولیت نمی پذیرند.
وی گفت:باید درانتخابات شوراها که درپیش داریم تلاش کنیم شوراهای خوبی شکل بگیرند که مسائل اجتماعی بعنوان گفتمان غالب درجامعه دغدغه آنها باشد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استان هم گفت:خوشبختانه رتبه طلاق استان در9ماه امسال درسطح کشور رتبه 28 است که جایگاه مناسبی است.
مجیدجوادیان زاده با بیان اینکه طلاق در بعضی از شهرستان ها از جمله میبداندکی افزایش داشته افزود: قرارشد نهادهایی مثل بهزیستی و نهادهایی که درحوزه خانواده کار می کنند مرکز ثقل بسیاری از فعالیت های خود را درحوزه مبارزه با طلاق و ساماندهی این آسیب قرار دهند.
وی درخصوص حاشیه نشینی هم گفت :شهرستان یزد و میبد دو شهرستان درگیر با معضل حاشیه نشینی هستند که دراین زمینه اعتباراتی درسطح ملی دیده شده است که بخشی از این اعتبارات به شهرستان میبد اختصاص خواهد یافت .
جوادیان زاده افزود:یکسری برنامه های آموزشی و مهارتی هم پیش بینی شده است که باید برای توانمندسازی ساکنان این مناطق به کارگرفته شود.
وی خاطرنشان کرد : در 9 ماه امسال 25 مورد طلاق درشهرستان میبد ثبت شد است که نسبت به سال مشابه، روند افزایشی را نشان می دهد که البته تعدادی از آنها غیربومی هستند که به میبد مراجعه کردند و قرار شد اداره کل ثبت احوال استان بررسی جامعی دراین زمینه داشته باشد و روند طلاق درشهرستان ها و بومی و غیربومی را جدا کنند.
مدیران و کارشناسان در پایان این نشست علاوه بر بازدید از پروژه دفترخبری ،کانون فکری پرورشی شبعه 2 ،با حضور درمحلات هدف با آسیب های این شهرستان آشنا شدند .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار