مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: برگزاری 21 جلسه صیانت از حقوق شهروندی در سطح نواحی و مناطق استان قم از جمله اقدامات این مجموعه بوده که در این زمینه منشوری با عنوان حقوق شهروندی تهیه شده است.
کد خبر: ۳۵۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 31 December 2016
به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام ظهر امروز در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه حدود 235 هزار نفر دانش‌آموز در یک‌هزار و 400 واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: با احتساب والدین دانش‌آموزان مجموعه، 705 هزار نفر با آموزش پرورش به طور مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط هستند.

وی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته سامانه‌ای از سوی وزارت آموزش و پرورش بنا بر پیشنهادات مدیران کل استان‌ها تشکیل شد، در این سامانه در زمینه صیانت از حقوق شهروندی و سلامت اداری به طور غیرمستقیم شکایات دانش‌آموزان، اولیا و معلمان دریافت می‌‌شود و در کم‌ترین زمان ممکن به آن پاسخ داده خواهد شد، این امر سبب کاهش رفت و آمدهای مردم و دانش‌آموزان به نواحی و مناطق شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته گفت:‌ برگزاری 21 جلسه صیانت از حقوق شهروندی در سطح نواحی و مناطق استان قم از جمله اقدامات بوده که در این زمینه منشوری با عنوان حقوق شهروندی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه آموزش می‌تواند به تغییر رفتار منجر شود، گفت: در این زمینه برگزاری 25 جلسه اخلاق اداری و آموزش برای مدیران دستگاه‌ها به ویژه در بحث عفاف و حجاب در دستور کار قرار گرفت.

شیخ‌الاسلام خاطرنشان کرد: 23 هزار نفر همکار فرهنگی در آموزش و پرورش فعال هستند که از این تعداد، 15 هزار نفر شاغل و هشت هزار نفر به افتخار بازنشستگی نائل شدند، از مجموع شاغلان بیش از 7 هزار و 600 نفر از همکاران خواهر هستند که باید به عنوان الگو در مدارس حضور پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: آموزش و پرورش در دو سال متوالی در میان کل دستگاه‌های استان قم رتبه خیلی خوب را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه استان قم مهاجرپذیر است،‌ گفت: این امر مشکلات فراوانی برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است، سطح فرهنگی در برخی از مناطق سبب شده همکاران با جدیت بیشتر مباحث را دنبال کنند و به سراغ والدین دانش‌آموز نیز بروند.‌

شیخ‌الاسلام با اشاره به کمک و رسیدگی به دانش‌آموزان نیازمند گفت: 200 میلیون تومان توزیع بن غیرنقدی برای دانش‌آموزان در مدت یکسال صورت گرفته و توزیع البسه در قالب مانتو و شلوار بین 4 هزار و 500 دانش‌آموز انجام شده است.

وی با اشاره به مشکلات استان در زمینه پذیرایی از زائران نوروزی گفت: معاونتی برای استان قم با عنوان معاونت زائر تعریف شده است تا خدمات مناسب به زائران ارائه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: سال گذشته حدود 550 هزار نفر اسکان برای مردم کشور داشتیم، ولی در زمینه اعتبارات به استان قم کم‌لطفی می‌شود، اگر آموزش و پرورش ورود پیدا نکند، مردم در این زمینه با مشکل مواجه می‌شوند.

وی گفت: محرم‌سازی فضای فیزیکی مدارس دخترانه صورت گرفته، البته این امر به جز پردیسان است که برج‌هایی در محدوده مدارس وجود دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار