رئیس هیأت تیراندازی استان قزوین گفت: از سه ورزشکار قزوینی که در نهمین دوره بازی‌های آسیایی سلاح‌های بادی حضور داشتند، در رشته تپانچه بادی تیمی بزرگسالان نایب قهرمان آسیا و در رشته تیمی تفنگ جوانان مقام سوم آسیا را به دست آوردند.
کد خبر: ۳۵۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ 31 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حسین زکی‌زاده در گفت‌و‌گو با فارس در قزوین با اشاره به حضور تیراندازان استان قزوین در نهمین دوره بازی‌های آسیایی سلاح‌های بادی گفت: این دوره از بازی‌ها با حضور 276 ورزشکار به همراه 84 سرپرست و مربی از 15 کشور به میزبانی ایران در تهران برگزار شد که در مجموع تیمی تیم‌های چین، هند و ایران به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

وی تصریح کرد: از سه ورزشکار قزوینی که در نهمین دوره بازی‌های آسیایی سلاح‌های بادی حضور داشتند، الهام هریجانی در رشته تپانچه بادی تیمی بزرگسالان نایب قهرمان آسیا و مهدیه عباسی در رشته تیمی تفنگ جوانان مقام سوم آسیا را به دست آوردند.

رئیس هیأت تیراندازی استان قزوین گفت: محمدزائر رضایی به عنوان مربی تیم ملی تفنگ بادی، مجید نظامی که از داوران بین‌المللی قزوین است در هیأت ژوری به قضاوت پرداختند.

زکی‌زاده اضافه کرد: هیأت تیراندازی استان قزوین سال گذشته 186 برنامه از قبیل برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان، استعدادیابی و مسابقات مختلف در طی سال برگزار کرد و به دلیل توجه و پیشرفت در تمام رده‌های سنی این هیأت توانسته از لحاظ عملکرد 2 سال پیاپی برتر کشور شناخته شود.

این مسؤول یادآور شد: سال گذشته تیم آقایان استان قزوین و در سال جاری هم تیم تیراندازی بانوان این استان با نام تیم هیأت تیراندازی قزوین توانست مجوز حضور در لیگ برتر تیراندازی را کسب کند.

رئیس هیأت تیراندازی استان قزوین مطرح کرد: یک دوره استعدادیابی در 5 رشته تیراندازی به میزبانی قزوین برگزار می‌شود چراکه در این استان زیر‌ساخت‌های بسیار مطلوبی در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان وجود دارد.

زکی‌زاده با بیان اینکه در استان قزوین 8 سالن اختصاصی تیراندازی وجود دارد، ادامه داد: یک سالن تیراندازی در تاکستان و یک سالن هم در آبیک وجود دارد که در حال احداث است

وی  با اشاره به ظرفیت‌ها و زیر‌ساخت‌های حوزه ورزش استان قزوین افزود: 550 ورزشکار در تیراندازی رشته فعالیت می‌کنند که 60 نفر از آن‌ها حرفه‌ای و 20 نفر هم به صورت قهرمانی این رشته را دنبال می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار