نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با اشاره به کندی بانک‌ها در روند پرداخت تسهیلات تکلیفی طرح رونق تولید گفت: شرایط بازپرداخت تسهیلات تکلیفی مناسب نیست.
کد خبر: ۳۵۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 31 December 2016

به گزارش تابناک یزد،غضنفر میرجلیلی  با انتقاد از شرایط نامناسب و رفتارهای بانک‌ها با واحدهای تولید در زمینه پرداخت تسهیلات اظهار داشت: با وجود تلاش‌هایی که دولت برای حمایت و رونق از تولید دارد اما بانک‌ها حمایت‌ها را فقط در جلسات عنوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات متعددی بر سر راه تولید و صنعت استان قرار دارد ادامه داد: بزرگترین مشکل ما بانک‌ها هستند که همراهی نمی‌کنند و تنها به فکر خودشان بوده و توجهی به بخشنامه‌ها و دستور‌العمل‌ها ندارند.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با اشاره به اینکه از ابتدای زمان پرداخت‌های تسهیلات تکلیفی طرح رونق تولید تا به امروز تنها 30 درصد از تعهدات بانک‌ها محقق شده اضافه کرد: بانک‌ها وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند و البته این موضوع در بسیاری از موارد که مرتبط با نیازهای کشور است دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از زیرساخت‌های ما در راستای توسعه تولید و صنعت و اشتغال به واسطه عدم انجام درست مسئولیت‌ها مشکل دارد تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را بر اساس آنچه که در قانون تعریف شده انجام نمی‌دهند و تنها بخشی از مسئولیت‌ها آنهم به طور ناقص در حال انجام است.

میرجلیلی بیان داشت: امور اقتصاد و دارایی نخستین دستگاه مرتبط با پیشرفت اقتصادی است که بحث اقتصاد را انجام نمی‌دهد اما به موضوع دارایی توجه ویژه دارد و به هر شکلی مالیات را وصول می‌کند.

وی ادامه داد: بانک‌ها نیز به همین شکل قانون را نادیده می‌گیرند و تنها بخشی از مسئولیت را انجام می‌دهند در حالیکه برای حل مشکلات تولید و صنعت کشور باید به طور عمیق با تولید در ارتباط بود و آن را لمس کرد.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با اشاره به فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خاطرنشان کرد: براساس مصوبه این کارگروه بانک‌ها باید بیشتر از آنچه که اکنون محقق شده تسهیلات را می‌پرداختند اما چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی با اشاره به عدم حمایت از تولید از سوی بانک‌ها براساس مصوبات کارگروه افزود: بازپرداختی هم که بانک‌ها برای بازگشت پول در نظر گرفته‌اند عملا مشکل آفرین است چراکه تاثیر منفی بر روند فعالیت‌های تولیدی داشته و امکان بازپرداخت آن نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار