تابناک: مدیرعامل شرکت سهامی زراعی گلپایگان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی توانسته‌ایم هزار و 400 هکتار اراضی زیر کشت شهرستان را همچنان حفظ کنیم.
کد خبر: ۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹ 08 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مجید جدیری در حاشیه بهره‌برداری از آبیاری تحت فشار اراضی شرکت سهامی زراعی گلپایگان، اظهار کرد: از سه هزار هکتار اراضی این شرکت،2 هزار هکتار آن زیر پوشش آبیاری تحت فشار به روش کلاسیک است و هزاز هکتار مابقی هم در دست اقدام می‌باشد که این خود از محسنات شرکت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: آبیاری تحت فشار 835 هکتار از اراضی شرکت که افتتاح کردیم حدود دو سال و نیم پیش آغاز شده بود اما امسال می‌توانیم به طور کامل از آن بهره‌برداری کنیم.

مدیرعامل شرکت سهامی زراعی گلپایگان با بیان اینکه هر ساله سطح آبهای زیر زمینی کاهش می‌یابد،گفت: اراضی این شرکت با دبی حدود هزار و 200 لیتر بر ثانیه آبیاری می‌شده اما امروز به دلیل استفاده صحیح از سیستم آبیاری و آبیاری تحت فشار همان مقدار اراضی زیر کشت با 900 لیتر در ثانیه آبیاری می‌شود.

جدیری افزود: در شرکت 54 حلقه چاه داریم که 14 عدد آن خشک شده است. همچنین به ازای هر لیتر در ثانیه 1.2 اراضی زیر کشت داشتیم، اما با استفاده از آبیاری تحت فشار این میزان را به 1.5 هکتار رسانده‌ایم و با توجه به کاهش منابع آبی توانسته‌ایم هزار و 400 هکتار اراضی زیر کشت را همچنان حفظ کنیم.

وی در خصوص میزان کشت‌های این شرکت اضافه کرد: حدود هزار هکتار غلات (جو و گندم) کشت‌های بهاره (یونجه) 280 هکتار ذرت علوفه‌ای،300 هکتار سیب زمینی و کشت‌های گوجه فرنگی و لوبیا هم به صورت متناوب در این شرکت کشت می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی زراعی گلپایگان با بیان اینکه شیر گاو بران سوئیس پر چرب و معطر است، خاطر نشان کرد: در واحد گاوداری 2 هزار راسی این شرکت، گاو بران سوئیس هم وجود دارد و تنها گاوداری است که توانسته‌ایم در گله 500 تایی این نوع گاو را علی رغم هزینه‌های سنگین، نگهداری کنیم .

مجید جدیری در خصوص واحد گوسفندداری این شرکت اظهار کرد: دو هزار و 500 راس گوسفند با نژاد اصلی افشاری در این واحد نگهداری می‌شود و از دو سال اخیر نیز سعی کرده‌ایم به سمت اصلاح نژاد گوسفندان پیش برویم و سال دیگر یک نژاد یکدستی را خواهیم داشت و حتی می‌توانیم قوچ را هم علاوه بر استان‌های دیگر به خارج از کشور هم صادر کنیم.

وی به دو کارخانه خوراک دام و لبنیات این شرکت اشاره کرد و افزود: در کارخانه خوراک دام روزانه 25 تن تولید داریم. همچنین سال گذشته موفق شدیم 49 درصد از کارخانه لبنیات این شرکت را که متعلق به بنیاد برکت بود خریداری کنیم تا 100 درصد سهام این کارخانه متعلق به شرکت سهامی زراعی گلپایگان شود.

مدیرعامل شرکت سهامی زراعی گلپایگان گفت: کارخانه لبنیات شرکت زراعی گلپایگان با تولید چهار محصول دوغ، ماست، پنیر پیتزا و خامه در حال فعالیت است و با توجه به اینکه مشکل تولید و بازار فروش را نداریم اما با کمبود سرمایه در گردش دست درگریبان هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار