در ماه های اخیر و با لبریز شدن صبرو تحمل کارگران سد سیمره و اعتراض آنان به عدم دریافت حقوق خود ، طی چند مرحله به این موضوع پرداخته شد تا بالاخره فرمانداری بدره به قضیه ورود پیدا کرده وجلسه ای با این موضوع برگزار نمود.
کد خبر: ۳۵۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 28 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛کارگران سد سیمره که برخی از آنها بیش از یکسال است حقوق و مزایای قانونی خود را دریافت نکرده اند با روندی آرام و در بستر مصاحبه رسانه ای و نهایتا تجمع صنفی و حمل پلاکاردهایی در محل پروژه سد سیمره خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی خود وخانواده هایشان شدند
 
در همین زمینه فرمانداری بدره با تشکیل جلسه ای با حضور عبدالرضا یاری معاون فرماندار،نماینده کارگران وهمچنین نماینده کارفرمایان مجری پروژه سد سیمره به بررسی موضوع پرداخت .
 
در این جلسه که درقالب کمیسیون کارگری شهرستان بدره برگزار شد نمایندگان شرکت های پرلیت و مراغ پاسخ ها و دلایل خود را برای قصور درپرداخت دستمزد کارگران خود با تاخیر یکساله ارائه نمودند.
 
یاری معاون فرماندار بدره در این زمینه گفت :انتظار می رود با توجه به آموزه های دینی ما در رابطه با قشر فداکارو زحمتکش کارگر شاهد این گونه برخوردها نباشیم .
 
وی در مورد شرکت مراغ گفت : بررسی ها نشان دهنده سوءمدیریت این شرکت مجری در بحث پرداخت حقوق و دستمزد هاست و لازم است در این زمینه همت بیشتر و بهتری را انجام دهند.
 
معاون فرمانداری بدره در مورد شرکت پرلیت نیز بیان کرد: شرکت بزرگ و توانمندی مثل پرلیت که پروژه های عمرانی مهمی را در داخل و حتی خارج از کشوربرعهده دارددارای توان مالی بالایی است و انتظار می رود بتواند به حداقل نیازهای قانونی کارگران پاسخ دهد.
 
وی از شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به عنوان کارفرمای اصلی این دو شرکت خواست نسبت به موضوع حساسیت نشادن داده و در جهت رفع این مشکل با حداکثر توان اقدام نمایند.
 
در این جلسه نمایندگان شرکت های پیمانکار نیز به ایرادنقطه نظرات خود پرداختندوطلب های خود از کارفرما و عدم تحقق مطالباتشان را دلیل عمده این تاخیر خواندند.
 
به نظر می رسد شرکت های پیمانکار دراین پروژه  با عدم پرداخت حقوق و دستمزد کارگران خود آنهم به مدت یکسال  و درمواردی بیش از یکسال ، به دنبال کسب نتایجی دیگر هستند.این امر در مورد شرکت پرلیت با توان مالی و مدیریتی بسیار بالای آن بسیارمحتمل به نظر می رسد.
 
بی شک کارفرمای محترم سد و نیروگاه سیمره  یعنی شرکت توسعه منابع آب ونیروی ایران باید نسبت به پرداخت مطالبات پیمانکاران در زمان های مقرر اقدام نماید تا این امر بهانه ای برای اجحاف در حق ضعیف ترین قشر جامعه نگردد.گرچه این شرکت دلیل تاخیر های پیش آمده را ناشی از مشکل در قرارداد های پیمانکاران عنوان کرده ولی راه حل قانونی آن باید هرچه سریعتر عملیاتی شودتا به قیمت فشار معیشتی و روانی برخانواده های کارگران تمام نشود.
 
گرچه قول هایی برای پرداخت بخشی از حقوق کارگران در ماه های آتی خروجی این جلسه بودولی به نظر نمی رسدچشم انداز روشنی در انتظار کارگرانی باشد که یکسال است با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته و سخت ترین کار های اجرایی را برای دریافت حقوق ناچیز خود انجام داده اند.
 
سد سیمره واقع در بخش هندمینی از توابع شهرستان بدره  است که مطالعات اجرایی آن  با هدف تولیدانرژی برق آبی در سال 1372 آغاز شدبا هزینه ای بالغ بر 1300 میلیاردتومان به بهره برداری رسیده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار