معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امروزه والدین در تربیت کودکان خود به گونه ای عمل می کنند که این افراد در بزرگسالی حاضر نیستند در برخی مشاغل به دلیل سختی آنها فعالیت کنند.
کد خبر: ۳۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۲ 14 May 2015
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مشاغل سخت باعث فرسودگی زودرس بدنی شده که افراد دارای اینگونه مشاغل برای کاهش اثرات این مشکل نباید از ورزش غافل شوند.

به گزارش ایرنا، دکتر رشید حیدری مقدم در آیین گرامیداشت مقام کارگر در جمع کارگران دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: شاغلان فعال در مشاغل سخت مانند کارگران باید برای حفظ سلامتی خود از مقوله ورزش غافل نشوند. 

رییس هیات پزشکی ورزشی استان همدان ادامه داد: امروزه والدین در تربیت کودکان خود به گونه ای عمل می کنند که این افراد در بزرگسالی حاضر نیستند در برخی مشاغل به دلیل سختی آنها فعالیت کنند.

وی ادامه داد: البته بیشتر کودکان امروزی حاصل روش های نوین باروری مانند آی وی اف هستند و به شیوه سزارین متولد شده و با شیر خشک در یک محیط کوچک آپارتمانی بزرگ می شوند و والدین آنها نیز در زندگی فرزندانشان نقش بانک تامین نیاز آنها را ایفا می کنند.

این متخصص فیزیولوژی ورزشی اضافه کرد: والدین با شیوه های غلط تربیتی خود باعث بزرگ شدن یک کودک کم توان می شوند که این تزلزل در همه جای کشور به چشم می خورد.

وی اضافه کرد: اهمیت به بهداشت کودک و پرداختن به نیازهای وی تا حد معقولی قابل پذیرش است اما نباید این رفتارها به گونه ای باشد که کودکان در آینده توان مقابله با هیچ مشکلی را نداشته باشند.

وی عنوان کرد: یادگیری مهارت های فنی با توجه به استعدادهای کودکان باید از همان دوران کودکی آغاز شود تا در دوران بزرگسالی افراد بتوانند در کنار داشتن تحصیلات دانشگاهی به یک نوع مهارت فنی نیز مسلط باشند.

وی اضافه کرد: کشور ما در یک منطقه جنگ خیز واقع شده است اما تنها تعداد کمی از افراد می دانند که در شرایط بحرانی باید چگونه رفتار کنند تا آسیب کمتری به آنها وارد شود.

استان همدان دارای 240 هزار کارگر است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار