کد خبر: ۳۵۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳ 28 December 2016
تابناک گیلان / ابراهیم واشقانی فراهانی عصر روز سه شنبه در حاشیه همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه های آزاد گیلان به خبرنگار ایرنا افزود: و براساس داده های پایگاه اسکوپوس ۱۹ و دو دهم درصد تولید مقالات کشور در سال ۲۰۱۵ مربوط به دانشگاه آزاد است.
 
وی خاطرنشان کرد: آخرین آماری که از موسسه معتبر تامسون رویترز گرفته شده است در سال ۲۰۱۶ سهم دانشگاه آزاد در تولید مقالات کشور ۱۹ و چهار دهم درصد است .
 
وی اظهارداشت:براساس گزارش پایگاه علمی ای اس آی ESI که مقالات به آن ارجاع می شود رتبه علمی دانشگاه آزاد جایگاه بسیار بالایی در تراز ملی و تراز بین المللی دارد و رتبه دانشگاه آزاد اسلامی ۱۶۱ است درحالی که رتبه این دانشگاه در سال ۹۲ حدود ۸۰۰ بوده است .
 
وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماه قبل رتبه دانشگاه آزاد در بخش اختراعات ۱۸۷ بود تصریح کرد: یکی از هدف های اصلی در دانشگاه آزاد در زمینه ثبت اختراع هم این است که پژوهشگران این دانشگاه بتوانند گام های بلندی بردارند .
 
وی فعالیت های علمی این دانشگاه را با دانشگاه های دولتی مقایسه کرد و گفت: به دلیل اینکه دانشگاههای دولتی سابقه بیشتری دارند و زودتر وارد عرصه تحصیلات تکمیلی شده اند و دانش آموختگان آنها در موقعیت های بهتری در دستگاههای اجرایی نسبت به دانشگاه آزاد قرار دارند و این دانشگاه ها از نظر پروژه های بیرون دانشگاهی از دانشگاه آزاد موفقتر هستند ولی اخیرا دانشگاه آزاد اسلامی نیز توانسته پا بپای دانشگاه های برتر در این زمینه گام بردارد.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نمونه بارز آن شرکت دانشگاه آزاد در پروژه عظیمی ازدیاد برداشت از مخازن نفتی است که این دانشگاه در کنار ۹ موسسه و دانشگاه برتر این مسئولیت را برعهده گرفته است و یکی از دانشگاه های برتر شناخته می شود.
 
مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه های آزاد گیلان و نشست صمیمی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد لاهیجان امروز (سه شنبه) با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد واحد لاهیجان برگزار شد.
دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان دارای حدود ۹ هزار و ۵۰۰ دانشجو و بیش از یکصد رشته تحصیلی علوم انسانی، علوم فنی و مهندسی، منابع طبیعی و محیط زیست است.
شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار