مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بر تحقق شعار ملي " نهم دي، مظهر بصيرت، ولايت مداري و نفوذ ناپذيري مردم ايران" تأکید کرد.
کد خبر: ۳۴۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 27 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به فرا رسیدن 9 دی سالروز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: از مهمترين عوامل پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران، وحدت، يكپارچگي و حضور مردم در صحنه بود و البته این وحدت و یکپارچگی همچنان ادامه دارد و خواهد داشت.

وی افزود: حماسۀ نهم دي ماه ثابت كرد كه مردم ايران در شرايط خاص و بحراني با پرهيز از هر گونه حركات تفرقه انگيز و گرايشات سياسي براي حفظ نظام و انقلاب اسلامي، تحت رهبري ولايت فقيه در صحنه حضور مي يابند و در پاسداري از اصول انقلاب اسلامي ايستادگي مي نمايند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: اكنون در آستانه بزرگداشت سالروز حماسه باشكوه يوم الله نهم دي ماه و در راستاي اهداف اجرايي، سياست ها و رويكردهاي مهم اين حماسۀ عظيم،  باید در تحقق شعار ملي " نهم دي، مظهر بصيرت، ولايت مداري و نفوذ ناپذيري مردم ايران" گام برداشت.

ایشان اضافه کرد: آشكار سازي ابعاد این حماسه و بستر سازي براي توسعه فعاليت هاي خودجوش و انقلابي، در پیشبرد اهداف انقلاب و وحدت ملت در برابر توطئه های دشمنان نظام اسلامی گامی مثمرثمر خواهد بود و آموزش و پرورش در این زمینه نقش بسزایی دارد.

سالار قاسمی تصریح کرد: تشكيل جلسات شوراي هماهنگي و برنامه ريزي پيرامون محورهاي گرامیداشت حماسه نهم دی ماه، تشريح و تبيين ديدگاه هاي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در زمينه بصيرت افزايي، شناسايي و بهره مندی از ظرفيت هاي فرهنگيان و دانش آموزي، به ويژه در حوزه هاي هنري، فضاي مجازي و رسانه اي با موضوع حماسه نهم دي از جمله برنامه های آموزش و پرورش استان در این زمینه می باشد.

قاسمی ضمن اشاره بر حضور گسترده فرهنگیان و دانش آموزان و والدین در حماسه نهم دی ماه، تأکید کرد: با برگزاري جلسات سخنراني، پرسش و پاسخ براي تشريح جايگاه ولايت فقيه و رهبري در حفظ عظمت انقلاب اسلامي و همچنین برگزاري همايش ها و جلسات باشكوه و نشست هايی با تأكيد بر قانون مداري، ولايت مداري، بصيرت، تدبير و حضور مستمر در صحنه هاي انقلاب در دفاع از آرمان هاي امام راحل (ره) و انقلاب اسلامي و شهداي گرانقدر و عظيم الشأن مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری، در تبیین این حماسه عظیم برای فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده ها اقدام مطلوب بعمل آید.

--------------------------------------------------------------------------------------------
معاون پرورشی و فرهنگی قزوین اعلام کرد:
تشریح برنامه های سالروز گرامی داشت حماسه نهم دی ماه
معاون پرورشی و فرهنگی قزوین برنامه های سالروز گرامی داشت حماسه نهم دی ماه را تشریح کرد.
حجت الاسلام و المسلمین علی انصاری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به حماسه نهم دی ماه گفت: حماسۀ نهم دي ماه قدرت وحدت و یکپارچگی ملت ایران را به نمایش گذاشت و نشان داد مردم ايران در شرايط خاص و بحراني براي حفظ نظام و انقلاب اسلامي، تحت رهبري ولايت فقيه در صحنه حضور مي يابند.
وی افزود: اين حركت عظيم و پرخروش ملت ايران در تاريخ انقلاب ثبت و ماندگار و به صورت يك وظيفه اسلامي، ملي و ميهني در وجود آحاد آنان نهادينه شده و ادامه دار خواهد بود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: اكنون در آستانه بزرگداشت سالروز حماسه باشكوه يوم الله نهم دي ماه و در راستای تحقق شعارملي " نهم دي، مظهر بصيرت، ولايت مداري و نفوذ ناپذيري مردم ايران " ، آموزش و پرورش استان قزوین نیز همگام با سایر دستگاه ها در این زمینه اقدام و حرکت می نماید.
انصاری خاطر نشان کرد: تشكيل جلسات شوراي هماهنگي و برنامه ريزي، نسبت به طرح و اتخاذ تصميم پيرامون محورهاي گرامیداشت سالروز نهم دی ماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بدین شرح در آموزش و پرورش ، مد نظر می باشد:
1.       تشريح و تبيين ديدگاه هاي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در زمينه بصيرت افزايي و فتنه هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي ؛
2.       تشكيل شوراي هماهنگي تشكل هاي دانش آموزي در راستاي بزرگداشت باشكوه اين روز حماسي؛
3.       شناسايي ظرفيت هاي فرهنگيان و دانش آموزي ، به ويژه در حوزه هاي هنري، فضاي مجازي و رسانه اي با رويكرد حمايت از توليدات خودجوش با موضوع حماسه يوم الله نهم دي؛
4.       برگزاري جلسات سخنراني ،پرسش و پاسخ و كرسي هاي هم انديشي براي تشريح نقش و جايگاه ولايت فقيه و رهبري در حفظ عظمت انقلاب اسلامي ؛
5.       برگزاري همايش ها وجلسات باشكوه و متمركز و نيز نشست هاي علمي – تبييني در محل ادارات و دعوت از سخنرانان متخصص در راستاي بصيرت افزايي؛
6.       تبادل نظر با نخبگان و كارشناسان علمي – فكري در مورد چگونگي ماندگاري حماسه نهم دي؛
7.       تأكيد بر قانون مداري ، ولايت مداري ، بصيرت ، تدبير و حضور مستمر در صحنه هاي دفاع از آرمان هاي انقلاب اسلامي و شهداي گرانقدر و عظيم الشأن؛
8.       برپايي نمايشگاه هاي مناسب، بيان خاطرات، مسابقات كتابخواني و محافل ادبي با موضوع حماسۀ نهم دي؛
9.       تهيه و توزيع ويژه نامه ،بروشور ، تراكت و محتواهاي چند رسانه اي متناسب با دوره هاي تحصيلي ، فهم و درك دانش آموزان.
10.   استفاده از فرمايشات مقام معظم رهبري در سر برگ نامه هاي اداري.
11.   طرح مباحث مربوط به حماسه 9 دی در مراسم آغازين.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار