رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: برخورد قاطع برای جمع آوری پرنده فروشان دوره گرد در بازارهای سنتی و خیابانهای شهرستان آبیک با همکاری نیروی انتظامی در حال انجام است.
کد خبر: ۳۴۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 27 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین مرتضی یعقوبی در گفتگو با خبرنگار مهر  اظهار داشت: از آنجاکه پرندگان محلی در اماکنی نگهداری می‌شوند که امکان تماس با پرندگان مهاجر و آزاد پرواز را دارند لذا  نقل و انتقال و خرید فروش بدون ضابطه آنها می‌تواند موجب گردش عامل بیماری و انتقال آن به سایر پرندگان و یا انسان شود و علاوه برآن، موجب بروز خسارات جبران‌ناپذیری در صنعت طیور نیز می‌شود.

وی افزود: از بین بیماری های مشترک بین انسان و پرندگان، بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از حساسیت ویژه ای برخوردار است که در راستای پیشگیری از شیوع بیماریهای مهلک طیور و حفظ سلامت عموم مردم، اداره دامپزشکی با دستفروشان طیور بومی و انواع ماکیان برخورد می کند.

یعقوبی در پایان خطاب به عموم شهروندان و روستائیان تاکید کرد: با توجه به امکان انتقال بیماری های مشترک از طیور بومی به انسان از خرید طیور بومی خودداری و در صورت مشاهده فعالیت پرنده فروشان دوره گرد با شماره تلفن گویای ۱۵۱۲ و یا ارسال پیامک به سامانه ۵۰۰۰۱۵۱۲ این اداره را در ارتقاء سطح بهداشت جامعه یاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار