رئیس دانشگاه یاسوج : پژوهشگران و اعضای هیئت علمی به خاطر نیازهای درونی خود به سمت تولید مقالات و تولید فناوری قدم برمی‌دارند.
کد خبر: ۳۴۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 26 December 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، این همایش با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس و معاونان، اعضای هیئت علمی و جمعی از دانشجویان دانشگاه یاسوج در سالن شهید چمران این دانشگاه برگزار شد.
رئیس دانشگاه یاسوج در این مراسم با بیان اینکه اعضای هیئت علمی علاوه بر وظیفه پژوهشی که به صورت اداری و سازمانی بر عهده دارند بیشتر به خاطر علایق شخصی به انجام کارهای پژوهشی می‌پردازند، عنوان کرد: پژوهشگران و اعضای هیئت علمی به خاطر نیازهای درونی خود به سمت تولید مقالات و تولید فناوری قدم برمی‌دارند.
دکتر محمودرضا رحیمی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت را ایجاد بستر مناسب برای تولید مقالات مناسب در کشور دانست و افزود: باید توجه داشت تولید مقاله وعلم یکی نیست و این دومقوله از هم متفاوت هستند.
وی با تاکید بر اینکه برای پشبرد اهداف پژوهشی و ارتقا سطح علمی دانشگاه یاسوج در کشور و در عرصه بین‌الملل برنامه‌ریزی‌ها ی خوبی در این دانشگاه انجام شده است، تصریح کرد: تامین زیرساخت‌ها، تهیه آیین‌نامه مشوق‌های پژهش‌های برتر و تدوین آیین نامه و شیوه نامه‌های جدید در راستای فعالیت‌های پژوهشی برتر از جمله کارهای دانشگاه در این زمینه است.
دکتر رحیمی با بیان اینکه دانشگاه یاسوج دارای رتبه 16 کشور در زمینه پژوهش و فناوری است، بیان کرد: تلاش مسئولان و اعضای هیئت علمی انشگاه در برنامه چشم انداز کسب رتبه 10 کشور در زمینه پژوهش و فناوری است.
رئیس دانشگاه یاسوج میانگین تولیدات علمی دانشگاه یاسوج را بسیار بالاتر از دانشگاه‌های هم سطح و حتی بیشتر از برخی دانشگاه ‌های بزرگ و صاحب نام کشور دانست و تاکید کرد: تحقیقات پژوهشی و فناوری نقطه ثقل دانشگاه یاسوج است و در همین راستا عملیات ساخت ساختمان آزمایشگاه مرکزی آغاز و تا مهرماه 96 به بهره‌بردای می‌رسد.
وی با بیان اینکه حمایت از پژوهش‌های کاربردی در دستور کار این دانشگاه است، افزود: واحدهای فناور دانشگاه یاسوج از 7 واحد به 28 واحد ارتقا پیدا کرده و در این مسیر از برنامه جلوتر هستیم.
دکتر رحیمی با بیان اینکه برای تولیدات علمی و رفتن به سمت فناوری حمایت‌های ویژه‌ای از فناوران در این دانشگاه انجام شده است، تاکید کرد: امسال در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر کشوری در بخش تولید مقالات علمی و فناوری دانشگاه یاسوج کاندیدا داشت و "مهر اورنگ قائدی" در زمینه تولیدات و "دکتر منفرد" به عنوان یکی از 5 فناور برتر کشور شناخته شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار