کد خبر: ۳۴۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴ 26 December 2016
به گزارش تابناک یزد،احمد ذاکری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت به همراه محمد رسول شجاعی تفتی رییس انجمن نمایش و از هنرمندان فیلمساز تفتی از استاد جلیل صالحی هنرمند تارساز تفتی عیادت کرد.

در این عیادت که در منزل صالحی و در فضایی بسیار گرم و صمیمی انجام شد استاد صالحی توضیحاتی را درباره چگونگی مراحل مداوای خود در استان های یزد و فارس ارایه نمود و گفت: خوشبختانه مشکل قلبی پیش آمده با تشخیص درست و به موقع پزشکان به خوبی مداوا و در حال حاضر با مصرف دارو و انجام فعالیت های ورزشی مشکل و نگرانی خاصی برای انجام فعالیت ها روزمره وجود ندارد.
استاد جلیل صالحی در پنجم دی ماه سال ١٣٢٤ در خانواده ای هنرمند به دنیا آمد و از همان دوران کودکی با موسیقی اصیل ایرانی آشنا شد و در تجربه کودکی، سازی مانند سنتور را ساخت. وی به واسطه عشقش به موسیقی اصیل ایرانی سازِ تاری را تهییه و در مواقع دلتنگی و فراق خانواده با آن نوازندگی می کرد. شکستن دسته تار در یک اتفاق کوچک و تمایل به تعمیر همین ساز بنای کار های اولیه او برای آشنایی با فیزیک سازِ تار شد و این تمایل کم کم باعث شد تا تمام انرژی جلیل صالحی صرف ساخت تار شود بدون آنکه استادی دیده باشد. طی سالیان متمادی تارهای ساخته شده توسط استاد جلیل صالحی مورد تایید اساتیدی همچون؛ طلوعی، حجازی، ساکت، طهماسبی، مظهری، لطفی، علیزاده، طلایی و صمد پور قرار می گیرد و در نشستی که با حضور سازسازان برجسته کشور اساتیدی همچون: فرهمند، جزایری، پوریا و ... در کارگاه صالحی در یزد برگزار می شود همگی مهر تایید بر کیفیت کارهای او می زنند. استاد جلیل صالحی تمام زندگی و عشق خود را صرف تار سازی کرده است و خوشحال است که این هنر- صنعت آنچنان راه بی پایانی دارد که کارش هرگز رنگ تکراری به خود نمی گیرد و می تواند دانسته های خود را به فرزندانش پوریا و کاوه(که هر یک با نام اختصاصی خود دارای مهر هستند بر روی کارهایشان) و هنر جویان علاقمندش منتقل کند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
ما پرسنل جمعیت هلال احمر استان یزد برائت خود را از اقدامات مدیریت هلال احمر اعلام می داریم و رسما از بیماران خاص بعلت قاچاق داروهای دسته دوم و فروش ان به شما گرامیان و تغییر امبولانس به خودرو تشریفات مدیرعامل و سکوت خفت بار مسئولین استان عذرخواهی می کنیم و امیدواریم به این وضعیت مجور به خرید از داروخانه هلال احمر یزد نشویدهرچند به ضرر خودمان است ولی حفظ جان شما مردم استان واجب ، عزیز و در راس امور است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار