شٌکرنامه؛
طراوت ، شادابی،حیات و سرزندگی و مایه اصلی زندگانی ما از باران است.باران سیلش هم طراوت وزیبایی دارد.باران زندگی را معنا بخشیده و خون حیات را در رگ های زمین جاری می سازد.باران زیبا است.مولد شادی و سرزندگی است.ببار ای باران ،ببار...ببار بر کوه و دشت و کوهسار،ببار بر دل های تشنه ی بشریت.باران فکر گناه را از درون ما بزدای و با خود ببر.باران،باران،باران.
کد خبر: ۳۴۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵ 25 December 2016
تابناک ایلام::باران خیلی زیباست قدرش را بدانیم. از همان اول می گویم که من روز بارانی را خیلی بیشتر از روزهای آفتابی دوست دارم .وقتی یک روز آفتابی را با روزی بارانی مقایسه کنید ، متوجه تفاوت این دو می شوید،روز بارانی بسیار زیباست وقتی باران می بارد هوا برای تنفس بهشتی است.
 
وقتی چترت را به دست می گیری و در باران روی برگ ها قدم می زنی و در هوای تازه نفس می کشی ، ذهنت باز می شود به نظر من صبح زود که باران می بارد ، شروع تازه ای برای زندگی است، تمام نعمت های خداوند بزرگ که دو جهان را آفرید، زیبا هستند باران هم زیباست ،این فقط ما نیستیم که از باران استفاده می کنیم گیاهان خشکیده را در نظر بگیرید ؛ وقتی باران می بارد آن ها جانی تازه می گیرند اصلا خودت تصور کن زمانی که کتاب مطالعه می کنی یا تلویزیون نگاهی می کنی و لیوان چای می نوشی بیرون هم باران می بارد، دلت پر می کشد برای بیرون رفتن وقدم زدن .
 
وقتی خسته از کار روزانه و درس خواندن به خانه می آیی دلت می خواهد استراحت کنی. نمی دانم شاید تا به حال تجربه کرده باشی که خوابیدن در هوای بارانی حس خوبی دارد.احساس خوبی به تو دست می دهد اصلا یک لحظه از دنیا ، سختی کار روزانه، مشکلات و تمام سختی ها جدا می شوی و روحت پاک می شود .پس بیایید قدر باران ،این نعمت الهی را بدانیم.

دیروز و امروزم را با طروات کردی،امید بخشیدی به زندگی همه ما ، و براستی که نعمت بی همتای دادار آفریننده هستی.طراوت و شادابی امروز ما مدیون قطره قطره های بارانی است که لطف و سخاوت خداوند شامل حال ما کرده است.

احسان،کشاورز جوانی که پس از فارغ التحصیلی به شغل شریف کشاورزی روی آورده می گوید،از شوق باریدن باران شب گذشته تا صبح چشم بر هم نگذاشته ام.احسان ساعت 6 صبح با طروات و شادابی به همه مردم ایران زمین صبح بخیر گفت.

باران امید را در دل احسان و دیگر کشاورزان زنده کرد.دانه های گیاهی که از دل خاک بیرون آمده و تشنه ی باران بودند جوانه های امیدی هستند که ریشه در جان کشاورزان دارد.

اگر بخواهیم باران تقریبا ناچیز آبان ماه را نادیده بگیریم این اولین باران مداوم بود که تاکنون بیش از 65 میلی متر در شهر ایلام باریده است.

انتظار مردم به سر آمده و نعمت الهی بر سر آنها نازل شد.خداوند درهای رحمت خود را همچون گذشته بر روی بندگان خود گشوده و باران را برای سیراب کردن زمین فرستاد.

خداوند را شکر می گوییم بخاطر نعمات ارزشمندی که به بندگان خطاکار ارزانی فرمود.خداوندگار من ،اگر هر کدام از ما جای شما بود این همه در حق بندگان گناهکار سخاوت به خرج نمی داد.هرچه سخاوت تو بیشتر می شود قدرناشناسی ما هم افزایش می یابد.خداوند بزرگ و متعال ما را به خاطر کفران نعمات ارزشمندت ببخش و درهای رحمتت را بر ما نبند.

خداوندا  لحظه ای بدون لطف و کرم تو یارای زیستن نیست.خداوندا ببار بر سر ما بندگان خطاکار باران لطف و رحمتت را، شکرگزار باران و باریدن این نعمت الهی هستیم.
 
باران،باران،ببار...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار