در صورت مشاهده تلفات پرندگان هر چه سریعتر مراتب را به اداره دامپزشکی اطلاع رسانی نمایید.
کد خبر: ۳۴۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 24 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک با هشدار به این که مردم نباید به تلفات پرندگان دست بزنند، گفت: اگر پرنده مرده‌ای را دیدید فورا به اداره دامپزشکی اطلاع دهید.
دکتر مرتضی یعقوبی گفت:  ویروس آنفلوآنزای پرندگان( H5N8) از سال 2010 ابتدا در قسمت‌های جنوب شرق و شرق آسیا شناسایی شد. موارد ابتلای پرندگان به این ویروس نیز از کشورهای متعددی گزارش شد و چندین کشور اروپایی و آسیایی را درگیر کرد.
وی افزود: این ویروس پرندگان را مبتلا می‌کند و تا به حال مورد ابتلای انسانی آن دیده نشده است. اما نمی‌توان احتیاط را در این مورد از دست داد.
رئیس اداره  دامپزشکی آبیک گفت : از آنجا که پرندگان مهاجر به عنوان مهمترین عامل انتقال آلودگی به کشورها مطرح و می توانند طیور روستایی را نیز آلوده کنند، از عموم مردم درخواست می شود ضمن گزارش هرگونه تلفات غیرعادی از خرید طیور روستایی از بازارچه ها و دستفروشان به شدت پرهیز کنند.
وی افزود: اداره دامپزشکی به صورت شبانه روزی نظارت کامل خود را بر روند تولید گوشت مرغ و تخم مرغ اعمال می کند و شهروندان می توانند با تهیه این اقلام از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی از سلامت محصولات اطمینان خاطر داشته باشند.
دکتر یعقوبی همچنین با توجه گزارش ابتلا یکی از واحدهای مرغ مادر گوشتی در شهرستان آبیک از کلیه مرغداران منطقه خواست نسبت به تشدید ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای در واحدهای مرغداری اقدام نمایند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار