مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری طرح گندم خبر داد:
مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری طرح گندم گفت: 6 میلیون و 400 هزار هکتار ار اراضی کشور به کشت گندم اختصاص دارد که از این میزان چهار میلیون هکتار به صورت دیم کشت می شود.
کد خبر: ۳۴۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 22 December 2016
مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری طرح گندم گفت: 6 میلیون و 400 هزار هکتار ار اراضی کشور به کشت گندم اختصاص دارد که از این میزان چهار میلیون هکتار به صورت دیم کشت می شود.

اسماعیل اسفندیاری پور در نشست ستاد فنی جهادکشاورزی گلستان در گرگان، اظهار داشت: همچنین 2 میلیون و 400هزار هکتار به کشت آبی گندم اختصاص دارد.

به گفته وی ؛ کشت های پاییزه منطقی ترین کشت به شمار می رود و گندم از جمله آنها است.

وی همچنین استفاده از دانش کشاورزی را از برنامه های مهم در طرح محوری گندم در کشور برشمرد.

مجری طرح محوری گندم اضافه کرد: باید از ظرفیت بنیاد توانمندسازی گندم کاران در استان ها و شهرستان ها بیش از گذشته استفاده شود که حضور آنها برای ارتقای تولید این محصول در کشور، مفید است. 

مختار مهاجر رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان نیز ضمن درخواست حمایت و اختصاص وام های با سود پایین برای نوسازی ناوگان مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان، گفت: تولید یک میلیون و 510 هزار تن گندم در گلستان در سال زراعی گذشته نشان از تلاش کشاورزان و دست اندرکاران این خطه دارد.

بنابر این گزارش با کشت پائیزه گندم در سطح 382 هزار هکتار از اراضی در سال زراعی گذشته و خرید تضمینی یک میلیون 364 هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان،رتبه دوم را در میان استان های کشور به دست آورد.

امسال طبق پیش بینی ها و برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی افزون بر 366هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان گلستان به کشت این محصول اختصاص می یابد.

کشت گندم در استان گلستان از شهریور ماه در مناطق سردسیر آغاز و تا میانه دی ماه ادامه می یابد و برداشت گندم نیز از اوایل خرداد ماه هر سال است.

گلستان واقع در شمال ایران با داشتن افزون بر 650 هزار هکتار زمین زیر کشت از قطب های مهم تولید محصولات زراعی پائیزه به ویژه گندم در کشور به شمار می رود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار